لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۱

کلینتون و ترامپ مدارک و سوابق پزشکی خود را منتشر می کنند


به دنبال انتشار گزارش‌ها درخصوص بیماری هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری، ستاد انتخاباتی خانم کلینتون اعلام کرده است که جزییات بیشتری از سوابق پزشکی و وضعیت سلامت وی را طی روزهای آینده منتشر خواهد. دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه نیز اعلام کرده است، به زودی نتایج آزمایش‌های پزشکی خود را منتشر می کند.

به گزارش رویترز، یک روز پس از آن که خانم کلینتون در جریان مراسم بزرگداشت قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر، در نیویورک، به دلیل آنچه که «گرمازدگی» خوانده شد، مجبور به ترک زودهنگام محل مراسم شد، ستاد انتخاباتی وی اعلام کرد که خانم کلینتون به دلیل بیماری «ذات الریه» سفر‌های انتخاباتی خود را لغو کرده است.

طبق این گزارش، اما واکنش دیر ستاد انتخاباتی خانم کلینتون به بیماری وی و همچنین اینکه این ستاد پس از دو روز اعلام کرد که خانم کلینتون «ذات الریه» دارد، باعث افزایش انتقادها از ستاد انتخاباتی نامزد حزب دمکرات شده است.

رویترز می گوید، تاخیر ستاد خانم کلینتون در اعلام وضعیت وی نگرانی‌ها در خصوص مخفی کاری درباره وضعیت سلامت نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را افزایش داده است.

برایان فالن، سخنگوی خانم کلینتون در این خصوص گفته است: فکر کنم اگر به گذشته نگاه کنیم، ما می توانستیم بهتر از این مساله را مدیریت کنیم و اطلاعات بیشتری سریع در اختیار همگان قرار می دادیم.

وی اضافه کرده است:ستاد انتخاباتی در ۹۰ دقیقه پس از انتشار ویدئویی که خانم کلینتون به کمک دیگران سوار ماشین می شود، در تلاش بود تا از سلامت وی مطمئن شود به جای آنکه اطلاعاتی در این زمینه منتشر کند.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ طی هفته‌های اخیر نسبت به سلامتی هیلاری کلینتون و همچنین توانایی جسمی وی برای ریاست جمهوری آمریکا ابزار تردید کرده بود.

دونالد ترامپ روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری فاکس در خصوص سلامتی هیلاری کلینتون گفته است: فکر می کنم این یک مساله است. من هفته گذشته آزمایش پزشکی کامل انجام دادم و به محض نتایج به دستم برسم با جزییات خیلی خیلی کامل انها را منتشر می کنم.

به گزارش رویترز، این در حالی است که دونالد ترامپ تاکنون کمترین اطلاعات پزشکی درمورد خود را تاکنون منتشر کرده است.

برخی از تحلیل‌گران می‌گویند وضعیت سلامت خانم کلینتون به موضوع مهمی در روزهای آینده و در جریان رقابت‌ها تبدیل خواهد شد. اسکات لوکاس، استاد مطالعات آمریکا در دانشگاه بیرمنگام، به رادیو فردا گفته است «دمکرات‌ها می‌خواهند کلینتون برای اولین مناظره که حدود دو هفته دیگر برگزار می‌شود در بهترین وضع سلامت باشد. اگر این‌طور به نظر برسد که او در آن زمان مشکل سلامتی دارد، این مسئله‌ای جدی برای کمپینش به وجود می‌آورد».

XS
SM
MD
LG