لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۹

پل رایان: نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمی‌شوم


پل رايان، ریيس مجلس نمايندگان آمريكا،
پل رايان، ریيس مجلس نمايندگان آمريكا،

پل رايان، ریيس مجلس نمايندگان آمريكا، روز سه شنبه ۱۲ آوریل گفته است، هرگونه تلاش برای معرفی وی به عنوان گزینه احتمالی حزب جمهوريخواهان در انتخابات رياست جمهوری را نخواهد پذیرفت.

به گزارش، رویترز، ریيس مجلس نمايندگان آمريكا که در ستاد مرکزی کمیته ملی جمهوریخواهان در واشینگتن صحبت می کرد، اظهار داشت: بگذارید خیلی شفاف اعلام کنم، من تمایلی به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارم و نمی پذیرم که نامزد حزب جمهوریخواه (در این انتخابات) باشم.

پل رایان در انتخابات ریاست جمهوری گذشته به عنوان معاون اول میت رامنی، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات سال ۲۰۱۲ حضور داشت.

به گزارش رویترز، به دنبال تشدید اختلافات بر سر نامزد نهایی حزب جمهوریخواه، گمانه زنی هایی در خصوص حضور احتمالی پل رایان به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است.

دونالد ترامپ، میلیاردر نیویورکی و تد کروز،‌ سناتور از ایالت تگزاس، دو نامزد اصلی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری هستند که هم اکنون در انتخابات مقدماتی این حزب با یکدیگر در حال رقابت هستند.

نامزد نهایی حزب جمهوریخواه پس از پایان انتخابات مقدماتی این حزب تعیین می شود. قرار است که با پایان انتخابات مقدماتی، نشست نهایی یا مجمع ملی حزب جمهوریخواه برای تعیین نامزد این حزب در روز‌های ۱۲ تا ۱۸ ژوئیه در کلیولند برگزار شود.

نامزد نهایی حزب جمهوریخواه می بایست پس از پایان انتخابات مقدماتی به عدد یک هزار و ۲۳۷ نماینده یا «دیلگیت» در سراسر آمریکا دست یابد.

اما در صورتی که دونالد ترامپ یا تد کروز نتوانند به این رقم دست یابند، آنگاه نمایندگان حاضر در گردهمایی نهایی حزب جمهوریخواه می بایست بر سر یکی از دو نامزد نهایی توافق کرده یا این که به یک نامزد جایگزین رای بدهند.

برخی رسانه‌ها در آمریکا گمانه زنی کرده اند که هیچ یک از دو نامزد اصلی حزب جمهوریخواه حاضر در انتخابات مقدماتی نتواند آرا مورد نیاز را تا زمان برگزاری مجمع ملی حزب جمهوریخواه به دست بیاورند.

پل رایان که ریاست نشست مجمع ملی حزب جمهوریخواهان در کلیولند را برعهده خواهد داشت، روز سه شنبه گفته است که هدف نهایی وی حصول اطمینان از حفظ یکپارچی و انسجام حزبی در فرآيند تعیین نامزدنهایی حزب جمهوریخواه است.

آقای رایان گفته است، نامزد نهایی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ۲۰۱۶ کسی خواهد بود که در انتخابات مقدماتی شرکت داشته است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال ۲۰۱۶ برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG