لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۵

دونالد ترامپ بار دیگر اتهام تبانی با روسیه را رد کرد


دونالد ترامپ می گوید، با «بزرگترین تعقیب مغرضانه یک سیاستمدار در تاریخ آمریکا» مواجه شده است.
دونالد ترامپ می گوید، با «بزرگترین تعقیب مغرضانه یک سیاستمدار در تاریخ آمریکا» مواجه شده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، بار دیگر تاکید کرده است که هیچگونه «تبانی» بین او و روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود نداشته است.

به گزارش رویترز،آقای ترامپ همچنین گزارش‌ها در خصوص در خواست از جیمز کومی، مدیر برکنار شده اداره تحقیقات مرکزی آمریکا، اف بی‌آی، برای پایان دادن به تحقیقات درباره مایکل فلین را تکذیب کرده است.

دونالد ترامپ که در نشست خبری مشترک خود با خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا، صحبت می کرد در خصوص جنجال بر سر دخالت احتمالی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶اظهار داشت: تمام آنچه که مطرح می شود، سر و صدا برای تعقیب مغرضانه است.

آقای ترامپ تاکید کرده است: هیچگونه تبانی بین من و روسیه وجود ندارد. هیچ.

گزارش‌ها حاکی است که اف بی‌آی هم اینک در حال انجام تحقیقاتی در خصوص احتمال دخالت روسیه در انتخابات روسیه است.

اما برکناری جیمز کومی که هدایت این تحقیقات را به عهده داشت توسط دونالد ترامپ و سپس انتشار گزارش هایی در خصوص در خواست آقای ترامپ ازجیمز کومی برای توقف تحقیقات درباره مایکل فلین، باعث شد تا دمکرات‌ها در کنگره آمریکا خواهان تعیین مستشار ویژه شوند.

مایکل فلین، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری آمریکا، به دنبال گزارش رسانه‌های درخصوص تماس‌ با سفیر روسیه از مقام خود استعفا کرد.

این در حالی است دونالد ترامپ روز پنجشنبه همچنین گزارش‌ها در خصوص درخواست از جیمز کومی درباره مایکل فلین را تکذیب کرده است.

رییس جمهوری آمریکا پیشتر صبح روز پنجشنبه به اقدام وزارت دادگستری برای تعیین یک مستشار ویژه جهت هدایت تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ واکنش نشان داد.

آقای ترامپ در حساب کاربری توئیتر خود نوشت با «بزرگترین تعقیب مغرضانه یک سیاستمدار در تاریخ آمریکا» مواجه شده است.

راد روزن استاین، معاون دادستان کل آمریکا ، روز چهارشنبه رابرت مالر، رئیس اسبق اف بی‌آی، به عنوان مستشار ویژه منصوب کرد.

روزن استاین گفته بود:انتصاب فردی خارج از سلسله مراتب سیاسی فعلی در راستای منافع عمومی است.

رابرت مالر برای انجام تحقیقات اختیارات کامل دارد، کارمندانش را خود برمی‌گزیند و مجبور نیست به وزارت دادگستری و یا کاخ سفید درمورد روند تحقیقات گزارش و یا مشورت دهد.

XS
SM
MD
LG