لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۶

ترامپ در واکنش به اظهارات روحانی: بهتر است مواظب باشد‎


دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا جمعه ۲۲ بهمن ماه در واکنش به اظهارات حسن روحانی، رییس جمهوری ایران اظهار داشت، او بهتر است مواظب باشد.

به گزارش «فاکس نیوز» رییس جمهوری آمریکا عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در هواپیمای اختصاصی خود به پرسش‌های آنها پاسخ داد.

یکی از خبرنگاران از دونالد ترامپ پرسید،« پاسخ شمابه حسن روحانى كه امروز گفته هر كسى كه ايران را تهديدکند، پشيمان خواهد شد» چیست؟ رییس جمهوری آمریکا در پاسخ گفت: او بهتر است مواظب باشد.

دور تازه جنگ لفظی بین مقام های ایران و آمریکا به دنبال آزمایش موشک بالستیک ایران پس از روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ آغاز شد.

در ادامه این رویارویی ها،‌ حسن روحانی روز جمعه در مراسم سالگرد انقلاب در میدان آزادی تهران گفته بود: «کسی که ملت و نیروهای مسلح ما را تهدید می‌کند، بداند ملت ما یکپارچه و آگاه است و در برابر بدخواهان ایستادگی خواهد کرد».

وی اضافه کرده بود: « هر کس با زبان تهدید با این ملت سخن بگوید، ملت ایران او را پشیمان خواهد کرد».

به دنبال آزمایش موشکی ایران، مقام‌های آمریکایی به این کشور هشدار داده اند که مراقب رفتار و اقدامات خود باشد.

این در حالی بود که علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی روز ۱۹ بهمن گفته بود، دونالد ترامپ می خواهد ایران بترساند ولی تهران از «تهدید» نمی هراسد.

در واکنش شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفیدنیز گفته بود: «ایران خود را دست انداخته است اگر فکر می‌کند رئیس جمهور جدیدی سر کار نیامده است».

آقای اسپایسر افزود: «آیت‌الله‌ها خواهند فهمید که رئیس جمهور جدیدی آمده است. این رئیس جمهور بی‌خیال نمی‌نشیند که ایران با تخطی‌هایش، در توافق مشترک (برجام) شکاف ایجاد کند، بلکه دست به اقداماتی مناسب خواهد زد».

پیشتر دونالد ترامپ، نیز با اشاره به آزمایش‌های موشکی ایران، به جمهوری اسلامی هشدار داده بود تا «با آتش بازی نکند» و مایک پنس، معاون اول ریاست جمهوری آمریکا هم گفته بود «جمهوری اسلامی جدیت رئیس جمهور جدید آمریکا را آزمایش نکند».

XS
SM
MD
LG