لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۲

ليگ قهرمانان آسيا؛ پيروزی ذوب آهن برابر پوهانگ کره جنوبی


تيم ذوب آهن به عنوان تنها نماينده فوتبال ايران در ليگ قهرمانان فوتبال آسيا، مسابقه رفت مرحله يکچهارم پايانی را در برابر تيم پوهانگ استيلرز کره جنوبی دو بر يک به سود خود پايان داد تا تیم صعود کننده در مسابقه برگشت در پوهانگ مشخص شود

در اصفهان مسابقه در حضور حدود ۱۰ هزار تماشاگر انجام شد و بعضی سکوهای ورزشگاه فولادشهر اصفهان خالی به نظر می رسيد. در اين رويارويی دو تيم از شرق و غرب قاره، ذوب آهن آغازی خوب داشت و با جنگندگی بيشتر در زمين تيم پوهانگ استيلرز حضور خود را نشان داد. اين روش در دقيقه ۱۹ به نتيجه رسيد و در پی يک کرنر از راست و بازگشت توپ از سوی ديرک مخالف با ضربه سر محمد قاضی، ايگور دی کاسترو در دهانه دروازه صاحب توپ شد و حضور يک مدافع در گوشه دروازه، مانع آفسايد او شد تا بهترين بازيکن زمين گل برتری را با يک ضربه تمام کننده به ثمر برساند.

بعد از اين گل ذوب آهن بی جهت عقب کشيد تا تيم افت کرده پوهانگ در نيمه ذوب آهن حاضر شود و در برابر شهاب گردان، دروازه بان خوب و آماده تيم اصفهانی چند خطر نصفه و نيمه ايجاد کند.

گل سنگين پوهانگ در نيمه دوم

در نيمه مربيان شاگردان منصور ابراهيم زاده برای دقيقه هايی بازی را بهتر از نيمه نخست آغاز کردند. اما در ثانيه های نخست دقيقه ۵۵ ژوئائو سوآرز داموتا نتو با مهار يک توپ در روی قوس جلو محوطه جريمه و شليکی به موقع پای چپ، گل هموطن برزيلی اش را پاسخ داد و نتيجه را يک بر يک کرد. در به ثمر رسيدن اين گل مدافعان ميانی ذوب آهن در تحت فشار قرار دادن بازيکن پا به توپ کم اثر بودند.

اين گل باعث شد تا بازی حالتی بهتر از نيمه نخست پيدا کند و در حالی که قاسم حدادی فر يک موقعيت خوب را هدر داد، در دقيقه ۷۵ ذوب آهن با بازی خوب دی کاسترو بار ديگر به گل برتری دست يافت: گريز عالی دی کاسترو با خطای پنالتی در لحظه ورود او به داخل محوطه جريمه از جناح راست متوقف شد و مهدی رجب زاده با ضربه ای محکم و خوب توپ را به زير طاق دروازه هوا يونگ، دروازه بان پوهانگ کوبيد تا بار ديگر ذوب آهن برتری يابد و آن را تا پايان حفظ کند. در بيش از سه دقيقه وقت تلف شده تيم پوهانگ چند بار به گل تساوی بخش نزديک شد.

ذوب آهن با اين آرايش به ميدان رفت: شهاب گردان - محمد حسينی، محمد علی احمدی، فرشيد طالبی (ازدقيقه ۳+۹۰ محمد صلصالی)، محمد قاضی (از دقيقه ۷۶ جلال رافخايی) - شاهين خيری، احمد محمدپور، قاسم حدادی فر(کاپيتان) - مهدی رجب زاده، اسماعيل فرهادی (از دقيقه ۲+۹۰ سينا عشوری) و ايگور کاسترو.
داور:عبدالله الهلالی از عمان

مسابقه برگشت بعد از ظهر چهارشنبه در کره جنوبی انجام می شود و ذوب آهن برتری خود را در صورتی حفظ می کند که دروازه ای بسته داشته باشد و يا به پيروزی و يا تساوی برسد.

شکست در صورتی می تواند به صعود منجر شود که تيم اصفهانی با اختلاف يک گل و زدن دوگل بيشتر ذوب آهن باشد. صعود برای نايب قهرمان دو ساله فوتبال ايران و پيشتاز فصل جاری ليک برتر چندان آسان نيست، هر چند پيش از اين پيروزی تيم الشباب در سئول تيم جئونک بوک را در حالی دو بر صفر شکست داد که گل دوم در دقيقه ۹۰ را با اخراج يک بازيکن ده نفری زد. داوری اين مسابقه با محسن ترکی داور ايرانی بود و الشباب نيمی از راه صعود را پيمود تا نشان دهد کره ايها در خانه شکست پذير هم هستند.

در اين مرحله هر چهار تيم کره ای صعود کرده اند و برخورد دو کره ای به يکديگر تضمين کننده يک تيم از اين کشور در نيمه پايانی است. مسابقه رفت را سئونگ نام ايل هوا چهار بر يک از سامسونگ بلو وينگز برد.

آخرين مسابقه بين الهلال عربستان و الغرافه قطر در رياض انجام می شود.
XS
SM
MD
LG