لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۹

وضعيت جسمی دومين مظنون بمب گذاری بوستون «پايدار» است


تصاویر منتشر شده از دستگیری جوهر سارنائف
تصاویر منتشر شده از دستگیری جوهر سارنائف
دوال پاتريک، فرماندار ماساچوست، روز شنبه ۲۰ آوريل، گفته است، وضعيت جسمانی جوهر سارنائف، مظنون دوم بمب گذاری بوستون، در بيمارستان وخيم ولی پايدار است و احتمالا قادر به حرف زدن نیست. در همين حال يک مقام فدرال گفته است،‌ مظنون از ناحیه گلو زخمی شده است.

به گزارش آسوشيتدپرس، آقای پاتريک که پس از شرکت در مراسم يابود قربانيان بمب گذاری ماراتن بوستون صحبت می کرد، گفته است:‌ما و همه مقام های انتظامی به دلایل بسياری اميدواريم که مظنون (جوهر سارنائف) زنده بماند.

فرماندار ماساچوست اضافه کرده است: ما پرسش های بی شماری داريم و می بايست به آنها پاسخ داده شود.

پليس آمريکا جمعه اعلام کرد، جوهر سارنائف،‌۱۹ ساله، مظنون فراری بمب گذاری ماراتن بوستون را در حومه شهر «واتر تاون» بازداشت کرده است. تامرلن سارنائف، برادر بزرگتر جوهر سارنائف و ديگر مظنون اين بمب گذاری بامداد جمعه در درگيری با پليس کشته شد.

انفجار دو بمب در نزديکی خط پايان ماراتن بوستون در روز دوشنبه، ۲۶ فروردين‌ماه، به کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن دست‌کم ۱۸۰ نفر منجر شد که حال ۱۷ نفر از آنها وخيم گزارش شده است.

در همين حال يک مقام فدرال آمريکا که نخواست نامش فاش شود، به شبکه تلويزيونی« سی ان ان» گفت که جوهر سارنائف از ناحيه گلو زخمی شده است.

مقام های قضايی و پليس حضور چشم گيری در بيمارستان بث اسرائيل در بوستون، که جوهر سارنائف در آن بستری است، دارند ولی تا کنون به طور رسمی گزارشی در مورد وضعيت جسمی وی ارائه نکرده اند.

اين گزارش اضافه کرده است که احتمالا جراحت مظنون بمب گذاری از ناحيه گلو باعث شده است که ادامه تحقيقات از جوهر سارنائف با مشکل مواجه شود. ولی با اين حال مقام های پليس و قضايی نيز تاکنون نگفته اند که از جوهر سارنائف بازجويی کرده اند.

به گزارش «سی ان ان» يک مقام قضايی آمريکا که خواست نامش فاش نشود، نیز گفته است که احتمالا اتهاماتی چون تروريسم و قتل عليه جوهر سارنائف ايراد خواهد شد.

در همين حال، ادوارد ديوا،‌ رييس پليس شهر «واتر تاون» گفته است: تا اينجا شواهد و مدارک حاکی از آن است که اين دو مظنون به تنهايی بمب گذاری بوستون را انجام داده اند.

اين مقام پليس در گفت وگو با سی ان ان اضافه کرده است: اين دو نفر به به مثابه يک هسته کوچک عمل کرده اند.

جوهر سارنائف عصر جمعه در شهر «واتر تاون» در حالی که در قايقی در حياط خلوط يک خانه پناه گرفته بود توسط نيروهای پليس دستگير شد.

پس از انفجار های روز دوشنبه در مسابقه ماراتن بوستون، يکی از گسترده ترين عمليات پليس در تاريخ آمريکا برای بازداشت مطنونان اين حادثه آغاز شد.

عصر روز پنجشنبه پليس فدرال آمريکا تصاوير تامرلن سارنائف و جوهر سارنائف را به عنوان دو مظنون اصلی بمب گذاری در مسابقه ماراتن بوستون منتشر کرد و از مردم خواست برای شناسايی آنها کمک کنند.

ساعاتی پس از انتشار تصاوير اين دو مظنون، آنها در نزديکی دانشگاه «ام آی تی» با پليس درگير شدند.

در ادامه تعقيب و گريز برای دستگيری اين دو مظنون، بامداد جمعه انها با پليس در شهر «واتر تاون» درگير شدند که تامرلن سارنائف که به عنوان «مظنون شماره يک» شناخته می‌شد زخمی و کشته شد.

پليس آمريکا در بوستون روز جمعه عمليات خانه به خانه ای برای دستگيری جوهر سارنائف آغاز کرده و از ساکنان شهر خواسته بود در منازل خود بمانند.

تمامی مدارس روز جمعه در بوستون تعطيل شده و سرويسهای حمل و نقل عمومی و مراکز خريد نيز بدستور مقامات محلی فعاليتهای خود را متوقف کردند.
XS
SM
MD
LG