لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۹

استقلال از مدعيان فاصله گرفت


استقلال با پنج امیتاز اختلاف در صدر جدول لیگ برتر باقی ماند
استقلال با پنج امیتاز اختلاف در صدر جدول لیگ برتر باقی ماند
تيم فوتبال استقلال تهران با پيروزی دو بر يک بر صبای قم، در پايان هفته بيست و سوم ليگ برتر فوتبال ايران، فاصله اش را با نزديکترين تيم تعقيب کننده به پنج امتياز رساند.

استقلال در حضور حدود پنجاه هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی، نيمه نخست را با تک گل عليرضا عباسفرد در دقيقه ۳۷ يک بر صفر پيش افتاد.

اين در حالی بود که صبا با يک بازی با روحيه و رو به جلو تنها نتيجه را از حريف عقب بود. روی اين گل دروازه بان و مدافع حمايت کننده تيم صبا مقصران اصلی تيم مهمان بودند. ضربه برگردان آرام عباسفرد با لحظه ای ترديد در داخل دروازه صبا توسط دروازه بان مهار شد و کمک داور صحنه به درستی پرچم گل زد.

نيمه دوم با حمله و کار زيبای تهاجمی استقلال شروع و به گل دوم اين تيم در دقيقه ۴۶ منجر شد. هاشم بيک زاده، بهترين بازيکن اين روز استقلال، توپ را از چپ به سوی ديرک دوم ارسال کرد، پاس عالی عباسفرد با سر و به دهانه دروازه، با حضور به موقع و ضربه تمام کننده کاپيتان فرهاد مجيدی نتيجه را دو بر صفر به سود استقلال کرد.

در حالی که گمان می رفت صبا با اين گل از تب و تاب اوليه بيفتد، بازی با روحيه غلامرضا رضايی، با وجود مهار سايه وار از سوی مدافعان آبی، و بازی تحسين بر انگيز فشنگچی جوان سرانجام در دقيقه ۸۱ به نتيجه رسيد و پاس عالی فشنگچی و ضربه تمام کننده مصطفی حقی پور فاصله را حداقل و نگرانی استقلال را در لحظه های پايانی به حداکثر رساند.

استقلال با اين پيروزی ۴۶ امتيازی شد و با توجه به شکست دور از انتظار سه بر صفر ذوب آهن از ابومسلم در اصفهان، فاصله با تنها تعقيب کننده و قهرمان نيم فصل به پنج امتياز افزايش يافت.

در بازی پر فراز و نشيب استقلال و صبا علاوه بر بيک زاده، خسرو حيدری، هادی شکوری و پيروز قربانی هم بازی خوبی داشتند.
استقلال تهران: وحيد طالب ‌لو، بيژن کوشکی، هادی شکوری، پيروز قربانی، خسرو حيدری، هاشم بيک‌زاده (از دقيقه ۸۶ مهدی امير آبادی)، حسين کاظمی، فابيو جان واريو، فرهاد مجيدی (از دقيقه ۶۸ مجتبی جباری)، سياوش اکبرپور و عليرضا عباسفرد(از دقيقه ۸۰ علی عليزاده).
سرمربی: امير قلعه‌نويی

صبای قم: المير توليا، مرتضی کاشی، مرتضی اميری، شيث رضايی، اميرحسين فشنگچی، عادل کلاه کج، محمد همرنگ، مهدی خيری (از دقيقه ۷۵ علی اميری)، غلامرضا رضايی، محسن يوسفی (از دقيقه ۶۸ مصطفی حقی ‌پور) فريدون فضلی (از دقيقه ۳۹ محسن بياتی نيا)
سرمربی: فيروز کريمی

شکست ذوب آهن در خانه

با وجود شکست ذوب آهن از ابومسلم با چهار گل در مشهد، کمتر گمان می رفت شکست سنگين در فولادشهر هم تکرار شود.

ابومسلم در دقيقه ۳۹ با ضربه ميثم بائو يک بر صفر نيمه نخست را به پايان برد و در نيمه دوم گل بازيکن ملی پوش ابومسلم را
گلهای سعيد خانی در دقيقه ۴۸ و رضا ناصحی در دقيقه ۵۶ کامل کردند. ذوب آهن در امتياز ۴۱ باقی ماند، اما ابومسلم از جمع تيمهای در خطر سقوط بيشتر فاصله گرفت.

پيکان ۳۳ امتيازی همچنان به روند شکستبارش ادامه داد و اين بار در خانه اش يک بر صفر مغلوب راه آهن شهر ری شد. داود حقی در دقيقه ۷۶ از نقطه پنالتی تک گل پيروزی راه آهن را زد. پيکان با اين شکست در رده هفتم و پشت سر مس باقی ماند.

تيم سپاسی در پيکار با تيم ده نفری استقلال اهواز در شيراز با تک گل امين متوسل زاده در دقيقه ۲۹، يک بر صفر پيروز شد و با امتياز ۳۲ در رده هشتم باقی ماند. در اين مسابقه رضا جلالی ثابت از استقلال در دقيقه ۱۹ از زمين اخراج شد.

فولاد اهواز با پيروزی سه بر يک بر برق شيراز توانست با ۳۱ امتياز رده نهم را حفظ کند. برق با اين شکست همچنان در قعر جدول می تواند به روند شکستهای سنگين داماش و پيام مشهد دلخوش برای بقا باشد.

در اهواز علی بداوی در دقيقه ۱۶ گل زد و با اين که آلن آوديچ در دقيقه ۵۱ بازی را به تساوی کشاند، گلهای احمد آل نعمه در دقيقه ۶۹ و لوسيانو والنته در دقيقه ۸۶ پيروزی ميزبان را مسلم کرد.

پاس همدان مقاومت تيم پيام در مشهد را با دو گل پياپی در آخرين لحظه های نيمه نخست شکست داد. گلهای شهباز آرگينوف در دقيقه ۴۵ و محمد غلامی در دقيقه ۱+۴۵ برتری دو بر صفر را برای مهمان رقم زد.

شهباز، بازيکن آذربايجانی تيم پاس در دقيقه ۶۷ گل دوم خود و سوم تيمش را زد و اصغر طالب نسب در دقيقه ۸۷ پيروزی پاسيها را کامل کرد تا گل آشپيم آرفی آلبانيايی در دقيقه ۴+۹۰ تنها تسلی اندکی برای پيام داشته باشد.

در پايان رقابتهای هفته بيست و سوم، از سوی علی دايی، سرمربی تيم ملی ۲۶ بازيکن برای تيم ملی و سفر به تايلند اعلام شدند:

مهدی رحمتی - وحيد طالب لو- رحمان احمدی - مجيد غلام ‌نژاد- محسن بنگر - جلال حسينی - حسين کعبی - هادی عقيلی - پيروز قربانی - حسن اشجاری - ستارزارع - کريم باقری - محمد نوری – محمد رضا خلعتبری - مازيار زارع - احسان حاج صفی - خسرو حيدری - کيانوش رحمتی - ميثم بائو - آرش برهانی - محمد مهدی سيد صالحی - سياوش اکبرپور و غلامرضا رضايی بازيکنان دعوت شده به تيم ملی هستند.

اين بازيکنان شنبه شب عازم بانکوک می شوند تا روز چهارشنبه نهم بهمن دومين بازی در راه جام ملتهای آسيا در سال ۲۰۱۱ را انجام دهند. ايران در نخستين مسابقه شش بر صفر سنگاپور را در تهران شکست داد. حريف ديگر اين گروه اردن است. از هر گروه دو تيم برتر به رقابتهای دوحه (قطر) راه می يابند. بازيکنان خارج از ايران در اين تيم جايی ندارند.
XS
SM
MD
LG