لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۱

استقلال در صدر جدول لیگ برتر باقی ماند


در نوزدهمين هفته ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، استقلال تهران يک بازی پرگل ديگر را با پيروزی پشت سر گذاشت و به عنوان پيشتاز به تعطيلات نيم فصل رفت.


استقلال نيمه نخست را با برتری دو بر يک بر داماش گيلان سپری کرد و در پايان چهار بر دو پيروز و ۳۷ امتيازی شد. ذوب آهن با پيروزی دو بر صفر بر پيکان، هم امتياز با آبی پوشان تهران، صدر جدول را رها نکرد و همچنان اختلاف را به تفاضل گل محدود ساخت.


روز جمعه ۲۲ آذر پيکار تيمهای صدر نشين و قعر نشين جدول رده بندی در ورزشگاه آزادی تهران رو در روی هم قرار گرفتند. در نيمه نخست شليک مهدی اميرآبادی در دقيقه ۲۵ با اشتباه و ضربه مهدی نوری به دروازه خودی، و ضربه سر پيروز قربانی پيش تاخته در دقيقه ۴۳ برتری اوليه داماش گيلان را برهم زد.


آدريانو آلوز در دقيقه ۱۴ با سود بردن از يک لحظه غفلت بيژن کوشکی و مدافعان تيم استقلال، توپ بازگشته از سوی طالب لو (دروازه بان) را به گل برتری تيم رشتی بدل کرده بود.


در نيمه دوم داماش بازی را خوب و کاملا تهاجمی آغاز کرد و سرانجام در دقيقه ۶۹ کاپيتان محمدرضا مهدوی گل تساوی بخش را با يک ضربه سر تماشايی به ثمر رساند. مهدوی در به ثمر رسيدن گل نخست تيم گيلانی نيز نقشی عمده داشت.


بعد از تساوی استقلال بار ديگر حالت هجومی به خود گرفت و پنج دقيقه بعد ضربه سر عالی حسين کاظمی باعث برتری دو باره استقلال شد و بلافاصله گل چهارم آبی پوشان با ضربه آرش برهانی پيروزی را مسجل و برهانی را بهترين گلزن ليگ در شروع تعطيل زمستانی کرد.


در اين بازی استقلال با حضور آرش برهانی و کاپيتان فرهاد مجيدی در خط حمله – منهای بيست دقيقه اول نيمه دوم – بر حريف برتری داشت و حضور مداوم هافبکها به ويژه فابيانو جان واريو و حسين کاظمی و گاه به گاه مدافعان گلزن و متمايل به بازی تهاجمی، استقلال را سزاوار پيروزی نشان داد.


سقوط پيکان


در حالی که ذوب آهن فصل موفقی را سپری می کند، پيکان با شکست دو بر صفر در فولادشهر همچنان از صدر جدول بيشتر فاصله می گيرد.


اين تيم پس از يک هفته پيشتازی با شکستهای پياپی از بورس مدعيان فاصله گرفت. اين تيم در آخرين هفته پيش از تعطيلات کوتاه مدت زمستانی، در برابر ذوب آهن تسليم گلهای کاسترو در دقيقه ۲۷ و قاسم حدادی فر در دقيقه ۳۷ شد.


پيش از مسابقه پرسپوليس با پاس در همدان در روز شنبه ۱۳ دی، سه تيم پيکان، پرسپوليس و صبا با ۳۰ امتياز به طور مشترک در رده سوم قرار گرفتند.


صبای قم با يک گل ديرهنگام در خانه اش، به برتری يک بر صفر بر ابومسلم مشهد دست يافت. غلامرضا رضايی، ملی پوش تيم صبا در دقيقه ۸۹ گل سه امتيازی را به ثمر رساند تا تيم مشهدی به رهبری ناصر حجازی و اميرحسين پيروانی همچنان روی نوار شکست باشد.


صبا در حالی به پيروزی رسيد که با اخراج محسن بياتی نيا در دقيقه ۷۸ بازی را ده نفری دنبال می کرد. صبا با ۱۷ امتياز در رده پانزدهم تا حدودی وضعيت خود را بهبود بخشيد.


سپاهان دستيابی به رده سوم را در آخرين دقيقه از دست داد و در مشهد با پيام دو بر دو کرد تا در رده ششم قرار گيرد.


نيمه نخست اين مسابقه بدون گل بود و عماد رضا در دقيقه های ۷۸ و ۸۰ با زدن دو گل پياپی بازی يک بر صفر باخته را تا آستانه پيروزی سپاهان پيش برد. اما اشپين ارفی آلمانی، که در دقيقه ۶۰ به پيام برتری داده بود، در دقيقه ۹۰ گل دوم خود را زد تا پيام در اختيار هيات فوتبال استان خراسان قرار گرفته و پيش از واگذاری به مالک جديد، يک امتياز بدست آورد و در قعر جايش را با داماش گيلان عوض کند.


اين تساوی در حالی بدست آمد که در دقيقه ۶۷ پيام با اخراج رضا حقيقی ده نفری شد و در پی آن برتری نتيجه را نيز از دست داد.


مس کرمان با شکست يک بر صفر در خانه استقلال اهواز با ۲۷ امتياز در رده هشتم قرار گرفت.


ياران اکبر ميثاقيان در بازيابی تدريجی با تک گل دقيقه ۱۶ مهدی دغاغله بازيکنان پرويز مظلومی را شکست دادند و با ۲۳ امتياز در رده يازدهم قرار گرفتند.


راه آهن شهر ری به يک پيروزی باارزش ديگر به رهبری محمود ياوری باتجربه دست يافت و در شيراز سه بر يک تيم سپاسی شيراز را شکست داد.


در نيمه نخست با گل هاملت ميختاريان، ملی پوش تيم ارمنستان در دقيقه ۲۲ برای راه آهن و امين متوسل زاده در دقيقه ۲۵ برای سپاسی بازی يک بر يک به پايان رسيد. اما گلهای رضا نورمحمدی در دقيقه ۷۰ و مجتبی زارعی در دقيقه ۸۰ ياران غلامحسين پيروانی را با شکستی در خانه رو در رو کرد.


راه آهن با اين پيروزی ۲۳ امتيازی و صاحب رده دهم شد و سپاسی با ۲۸ امتياز در رده هفتم قرار گرفت.


پيروزی ملوان بدون مربی!


در هفته ناکامی شيرازيها تيم برق هم در بندر انزلی يک بر صفر در حالی باخت که ملوان با اعلام کناره گيری محمد احمدزاده بدون مربی بود و با اخراج جلال رافخايی در واپسين لحظه های نيمه نخست، ده نفری بازی را دنبال کرد.


گل پيروزی بندری ها هم در دقيقه ۵۵ توسط محمد حيدری به ثمر رسيد. برق که در جريان نيم فصل نخست پيشتازی را هم تجربه کرد با اين شکست تا رده دوازدهم (با ۲۲ امتياز)خود را فاصله دار با پيشتازان روز ديد. ملوان با ۲۱ امتياز در رده سيزدهم ايستاد


XS
SM
MD
LG