لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۷

هفته هجدهم ليگ برتر: توقف پرسپوليس مقابل سايپا


پرسپوليس در برابر سايپا يک بر يک متوقف شد.
عکس از فارس
پرسپوليس در برابر سايپا يک بر يک متوقف شد. عکس از فارس

در آخرين بازی هفته هجدهم ليگ برتر ايران، جام خليج فارس، پرسپوليس در برابر سايپا يک بر يک متوقف شد و در رده چهارم باقی ماند.


بعد از ظهر سه شنبه ۱۹ آذر در حضور بيش از ۵۰ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی، دو تيم با گلهای نيمه نخست، بازی را مساوی به پايان بردند.


ابتدا در دقيقه ۲۶ با جرقه تماشايی علی کريمی، ابراهيم توره در حالتی مشکوک به آفسايد، گل برتری پرسپوليس را به ثمر رساند. کريمی در ميانه ميدان توپی را از ياران سايپا ربود و با عبور از چند بازيکن حريف، با پاسی عالی و عمقی توره را روانه دروازه سايپا کرد.


اما اين برتری هفت دقيقه بيشتر دوام نياورد و با اشتباه محض سپهر حيدری و فرصت شناسی اميد شريفی نسب، تيم محمد مايلی کهن به گل تساوی بخش رسيد. حيدری به قصد دفع توپ آن را در داخل محوطه جريمه به شريفی نسب سپرد.


در نيمه دوم بازی با حالتی متعادل تا دقيقه ۶۰ پيش رفت که در اين لحظه سانتر خوب نيکبخت از چپ و ضربه سر ابراهيم توره، پس از برخورد با ديرک افقی دروازه، فرصت را برای کريم باقری فراهم آورد، که ضربه او توسط شيخ ويسی، دروازه بان جوان سايپا و موفق ترين بازيکن زمين مهار شد. از اين لحظه به بعد پرسپوليس حالتی تهاجمی به خود گرفت که با وجود خيمه زدن در نيمه سايپا همه گاه در برابر دروازه بان و مدافعان سايپا نا موفق نشان داد.


در اين مسابقه پرسپوليس در حالی حالتی تهاجمی داشت که مردان سايپا با مراقبت از مردان کليدی پرسپوليس، اداره بازی را از حريف سلب کرده بودند. عيسی ترائوره در نوک حمله و بازيکنانی چون کيانوش رحمتی، ابراهيم صادقی و اميد شريفی نسب حرکتهای بدون توپ او را تکميل می کردند و حسين کعبی اجازه نفوذ از جناج راست را داشت.


در تيم پرسپوليس هرگاه توپ به ابراهيم توره می رسيد، برای سايپا زنگ خطر به صدا در می آمد.


عليرضا نيکبخت واحدی با حرکت در دو جناح چپ و راست، توره را تکميل می کرد و علی کريمی، کريم باقری و پتتروويچ همه گاه به بازيکنان خط حمله اضافه می شدند تا مازيار زارع در مقام هافبک دفاعی فاصله دو خط دفاعی و ميانی را متعادل سازد.


در پايان اين مسابقه تماشاگران طرفدار پرسپوليس بر ضد داريوش مصطفوی، مدير عامل اين باشگاه شعار دادند.


نتایج هفته هجدهم


يک روز پيش از اين تيم ذوب آهن اصفهان در نخستين هفته نيمه دوم فصل هشتم ليگ برتر ايران در کرمان با تيم مس دو بر دو کرد تا پيشتازی نيم فصل اول را از دست بدهد.


استقلال و ذوب آهن هر کدام ۳۴ امتياز دارند و استقلال به دليل تفاضل گل بهتر پيشتاز جام خليج فارس است.


به گزارش خبرگزاری مهر به دليل انتقاد مسوولان مس از آبياری چمن ورزشگاه کرمان در شب پيش از مسابقه، کارمندان تربيت بدنی در روز مسابقه مسوول روابط عمومی باشگاه مس را به شدت کتک زدند!


در جريان بازی ايگور کاستور در دقيقه های ۴۰ و ۴۵ برای ذوب آهن و پائولو زالدرون در دقيقه های ۲۸ و ۷۵ برای مس کرمان گلزنی کردند.


پيکان در قزوين با تک گل محمد نوری مغلوب صبای قم شد تا در امتياز ۳۰ باقی بماند. گل نوری در دقيقه ۳۳ بود. مس و صبا با ۲۷ امتياز به ترتيب در رده های هفتم وهشتم قرار گرفتند.


سپاهان در اصفهان دو بر دو در برابر پاس همدان متوقف شد. در اين مسابقه تماشاگران اصفهانی به سرمربيگری حسين چرخابی و دروازه بانی رحمان احمدی اعتراض داشتند. آنان خواهان يک مربی صاحب نام در حد و اعتبار تيم سپاهان بودند.


سپاسی شيراز در اهواز مسابقه با فولاد را برخلاف جريان بازی يک برصفر برد تا با ۲۸ امتياز به رده ششم صعود کند.


راه آهن در بندر انزلی يک بر صفر ملوان را شکست داد تا محمد احمدزاده، سرمربی تيم شمالی با انتقاد شديد از مسوولان باشگاه ملوان و شرايط انتقاد آميز پرداختهای بازيکنان، بارديگر از مقامش کناره گيری کند. چندی پيش در سفر استانی محمود احمدی نژاد به استان گيلان، اعلام شد که به دستور رييس جمهوری اسلامی اين تيم به سازمان منطقه آزاد انزلی ملحق و مشکلات مالی آن حل شده است.


تک گل راه آهن را مجتبی زارعی در دقيقه ۱۶ وارد دروازه ملوان کرد تا تيم شهر ری با ۲۰ امتياز در رده دوازدهم جايگزين ملوان شود.


در رشت مسابقه ای پر فراز و نشيب سرانجام با دو گل استقلال اهواز در واپسين لحظه های مسابقه با داماش گيلان، چهار بر دو به سود تيم مهمان شد. استقلال برتری دو بر صفر نيمه نخست را با گل دقيقه ۸۷ داماش دو بر دو و از دست رفته ديده بود.


مسابقه برق شيراز با پيام مشهد به دليل شرايط بد تيم مشهدی به تعويق افتاد و برق ضمن اعتراض به اين تصميم، خواهان برگزاری مسابقه با اين تيم پيش از مسابقه با ملوان در هفته نوزدهم شد.


XS
SM
MD
LG