لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۰

همسر مامور سابق اف بی آی، خواهان ملاقات با احمدی نژاد


رابرت لوينسون مامور سابق اف بی آی، که گفته می شود هنگام سفر به ايران ناپديد شده است
رابرت لوينسون مامور سابق اف بی آی، که گفته می شود هنگام سفر به ايران ناپديد شده است

همسر مامور سابق اف بی آی آمريکا، که گفته می شود هنگام سفر به ايران ناپديد شده است، روز سه شنبه هیجدهم سپتامبر به راديو فردا گفت که برای ديدار با محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، به نيويورک سفر کرده است.


کريستينه لوينسون، همسر رابرت لوينسون مامور سابق اف بی آی، گفت تاکنون موفق به گرفتن وقت ملاقات برای ديدار با آقای احمدی نژاد نشده است.


قرار است آقای احمدی نژاد برای حضور در اجلاس آتی سازمان ملل عازم نیویورک شود.


در همین حال، به گزارش خبرگزاری ایرنا، ویزای آقای احمدی نژاد برای شرکت در اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل که از ‪ ۲۵‬سپتامبر تا سوم اکتبر برگزار می‌شود، صادر شده است.


خانم لوينسون گفت: « من به تلاش خود برای گرفتن وقت ملاقات ادامه می دهم و به رغم اين که می دانم او(محمود احمدی نژاد) خيلی مشغول است، اما اميدوارم که ده دقيقه وقت به من بدهد.»


به گفته خانم لوینسون همسر وی با داوود صلاح الدين، آمريکايی فراری که به اتهام کشتن علی اکبر طباطبايی وابسته مطبوعاتی پيشين ايران در واشينگتن، در سال ۱۹۸۰ تحت تعقيب قرار دارد و هم اکنون در ايران زندگی می کند، ملاقات کرده است

خانم لوينسون افزود: «من از او (آقای احمدی نژاد) تقاضا خواهم کرد که برای پيدا کردن همسرم به من کمک کند. من اطمينان دارم که او قادر است همسرم را پيدا کند.»


این درحالی است که دولت ایران می گويد هيچ اطلاعی از ناپديد شدن آقای لوينسون ندارد.


با اين حال، وزارت امور خارجه آمريکا در مورد ادعای ايران ابراز ترديد کرده است.


همزمان خانم لوينسون در تلاش برای دريافت ويزای ايران است و به گفته وی، مقام های ايرانی در حال بررسی تقاضای او برای صدور ويزا هستند.


اظهارات آمریکایی فراری


جزئيات علت سفر آقای لوينسون به ايران، هنوز مشخص نيست. اما خانم لوينسون پيشتر گفته بود همسر وی با داوود صلاح الدين، آمريکايی فراری که به اتهام کشتن علی اکبر طباطبايی، وابسته مطبوعاتی پيشين ايران در واشینگتن، در سال ۱۹۸۰ تحت تعقيب قرار دارد و هم اکنون در ايران زندگی می کند، ملاقات کرده است.


به گفته خانم لوينسون، داوود صلاح الدين به وی گفته است که در روز ۸ مارس، با رابرت لوينسون در هتل مريم کيش ملاقات کرده، اما ماموران پليس جمهوری اسلامی آقای صلاح الدين را بازداشت کرده و از او درباره مدارکش سوالاتی پرسیده اند.


صلاح الدين همچنين گفته است که پس از آنکه ماموران پش از چند ساعت او را آزاد کردند، به هتل بازگشته، اما اثری از آقای لوينسون مشاهده نکرده است.


اظهارات صلاح الدين، حاکی از آن است که رابرت لوينسون در آن روز توسط پليس بازداشت شده است.


XS
SM
MD
LG