لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۷

فوتبال ليگ برتر: پيروزی استقلال،شکست پرسپوليس


استقلال در تهران سه بر صفر ملوان را شکست داد و ذوب آهن در اصفهان دو بر صفر پيام مشهد را برد تا رقابت آنان برای قهرمانی به واپسين هفته های ليگ برتر فوتبال ايران بکشد.

پرسپوليس با شکست دو بر صفر در خانه صبای قم در فاصله سه هفته تا پايان فصل، عملا از کورس قهرمانی خارج شد.

از چهار تيمی که اين هفته به ميدان ليگ قهرمانان آسيا می روند، سپاهان هم در خانه داماش گيلان يک بر يک متوقف شد. مس کرمان هم با پيروزی يک بر صفر بر راه آهن در رده سوم، مدعی جدی حضور در ليگ قهرمانان فصل آينده شد.

پیروزی استقلال

استقلال با يک بازی تهاجمی و برتر نسبت به ملوان، در حضور نزديک به بيست هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران دست به يک بازی تهاجمی زد.

حضور آرش برهانی در نوک حمله و کاپيتان فرهاد مجيدی در تکميل او، از نظر سرعت برتری محسوسی بر حريف انزلی چی نشان داد. حضور حسين کاظمی در ميانه ميدان و بازيسازی فابيو جان واريو هر لحظه برای دروازه لرزان ملوان خطر ساز بود . بازی مثبت خسرو حيدری در جناح راست اوج ارزشهای تيم آبی پوش بود.

حيدری عامل بزرگ گل نخست استقلال بود. او با ارسال ارزنده توپ از جناح راست گل نخست آرش برهانی در دقيقه ۳۱ را پايه گذاشت. گل دوم آرش در دقيقه ۳۵ با ارسال دقيق فرهاد مجيدی به ثمر رسيد. گل سوم استقلال به دنبال خطا روی آرش برهانی و ضربه آزاد تماشايی جان واريو در دقيقه ۸۰ بود.

پيش از گل جان واريو، ضربه فرهاد مجيدی درون دروازه ملوان، صحيح به نظر می رسيد که داور آن را نپذيرفت.

استقلال پس از اين مسابقه برای سومين بازی در ليگ قهرمانان آسيا برای ديدار تيم ام صلال به قطر خواهد رفت.

استقلال در پايان هفته سی و يکم ۶۱ امتيازی شد و ذوب آهن با پيروزی دو بر صفر بر پيام مشهد در اصفهان همچنان با يک امتياز اختلاف رقابت تنگاتنگ برای قهرمانی را به هفته سی و دوم کشاند.

در فولاد شهر اصفهان، قاسم حدادی در دقيقه ۵۹ و محسن مسلمان در دقيقه ۷۰ برای ذوب آهن گلزنی کردند.

هشتمين شکست پرسپوليس

تيم صبا با پيروزی در بر صفر بر پسپوليس در قم، هشتمين شکست را برای قهرمان سال پيش ليگ برتر ايران رقم زد. هر دو گل اين مسابقه در نيمه نخست به ثمر رسيد.

در مسابقه ای که ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفری قم از نظر تماشاگر کامل می نمود، صبا از برتری خود در نيمه نخست دو گل ساخت که اولی در دقيقه ۲۹ با خطای پنالتی پتروويچ، بازيکن کم اثر شده تيم پرسپوليس، بر روی محسن يوسفی بود که خود يوسفی از آن برتری اوليه را به شاگردان فيروز کريمی داد. در فاصله شش دقيقه به پايان نيمه نخست، همکاری يوسفی و مهدی خيری به گل دوم صبا انجاميد. اين گل با زيبايی توسط خيری از جناح چپ محوطه جريمه به ثمر رسيد.

پرسپوليس در غياب علی کريمی، در نيمه دوم با آوردن محسن خليلی و ابراهيم توره بر وزنه تجربه تيم افزود و با توجه به نيم نگاه صبا به حفظ برتری، حمله های تيم نلو وينگادا فزونی يافت. اما ضعف در گلزنی مانع دستيابی مهاجمان پرتعداد پرسپوليس به دروازه المير توليا شد.

صبا با اين پيروزی در جدول رده بندی به پرسپوليس ۴۹ امتيازی رسيد و به دليل تفاضل گل بهتر بر تيم قديمی ايران برتری يافت.

پرسپوليس بعد از يک پيروزی بر الشارجه و يک تساوی با الشباب در جده عربستان، اين هفته سومين ديدار در ليگ قهرمانان آسيا را در تهران، در برابر تيم الغرافه قطر بازی می کند.

صبا با دو تساوی با الاهلی امارات در تهران و الهلال در رياض عربستان، اين هفته مهمان تيم پاختاکور ازبکستان است.

تيم صبا: المير توليا، محسن بيات، مرتضی اسدی، شيث رضايی، امير حسين فشنگچی (از دقيقه ۵۲ مرتضی کاشی)، محمد نوری، عادل کلاه کج، محمد همرنگ، مهدی خيری، محسن يوسفی (از دقيقه ۵۹ غلامرضا رضايی)، محسن بياتينيا (از دقيقه ۷۶ فريدون فضلی)
سرمربی: فيروز کريمی

تيم پرسپوليس: عليرضا حقيقی، رحمان رضايی، عليرضا محمد، سپهر حيدری، پژمان نوری، مجتبی شيری، کريم باقری، حميد رضا علی عسگر (از نيمه دوم محسن خليلی)، ايوان پتروويچ، هادی نوروزی (از نيمه دوم ابراهيم توره)، عليرضا نيکبخت واحدی
سرمربی: نلو وينگادا

پيروزی يک بر صفر مس کرمان بر راه آهن شهرری در ورزشگاه اکباتان تهران باعث شد تا اين تيم به رهبری پرويز مظلومی با ۵۲ امتياز به تنهايی صاحب رده سوم شود.

تک گل پيروزی بخش را ادينيو از برزيل در دقيقه ۶۰ به ثمر رساند.

سپاهان در رشت با داماش گيلان يک بر يک مساوی کرد. سپاهان دردقيقه نخست با ضربه مهدی جعفرپور يک گل جلو افتاد، والی داماش در دقيقه ۳۵ با ضربه آلوز بازی را به تساوی کشاند.

سپاهان با اين تساوی ۴۹ امتيازی شد تا در ليگ قهرمانان آسيا اين هفته ميزبان بنيادکار ازبکستان باشد.

پيکان با تک گل احمد آل نعمه در دقيقه ۶۲ در خانه اش مغلوب فولاد اهواز شد. فولاد با ۴۶ امتياز خود را تا رده ششم بالا کشيد.

پاس همدان در حافظيه شيراز تيم مقاومت را با تک گل مقداد قباخلو، بازيکن تازه وارد، در آخرين دقيقه بازی يک بر صفر شکست داد.
ابومسلم در مشهد يک بر يک در برابر تيم برق شيراز قعر نشين متوقف شد.

مهدی کريميان در دقيقه ۴۰ با شليکی از راه دور به برق برتری داد. پس از اين که در دقيقه ۵۰ فريد عابدی، دروازه بان تيم برق ضربه پنالتی عرفان اولزوم را مهار کرد، جان نگودی در دقيقه ۶۷ بازی را به تساوی کشاند. فريد عابدی عابدی هم در دقيقه ۹۰ پنالتی برق را هدر داد.
استقلال اهواز با پيروزی سه بر يک بر تيم سايپا، از منطقه خطر سقوط به دسته يک فاصله گرفت.

هادی خنيفر در دقيقه های ۳۶ و ۷۷ دو گل برای تيم ميزبان زد و امير ثابتی در دقيقه۵۶ گل ديگر استقلال اهواز را به ثمر رساند. تک گل تيم محمد مايلی کهن را کيانوش رحمتی در دقيقه يکم وقت تلف شده (۱+۹۰) زد.
XS
SM
MD
LG