لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۷

استقلال تهران مقابل صبای قم متوقف شد


فرهاد مجيدی، کاپيتان استقلال به دليل اخطار دوم، از زمين اخراج شد
فرهاد مجيدی، کاپيتان استقلال به دليل اخطار دوم، از زمين اخراج شد
در آخرين مسابقه از هفته سيزدهم ليگ برتر ايران، جام خليج فارس، تيم استقلال در حالی به تساوی يک بر يک مقابل صبای قم دست يافت که يک نيمه را ده نفری بازی کرد.

در يک بازی پرافت و خيز و قابل بحث در اشتباههای داوری و اعتراضهای پياپی؛ در اواخر نيمه نخست ابتدا محمد حسين ضيايی، سرمربی صبا به دليل اعتراض و ورود به زمين و سپس فرهاد مجيدی، کاپيتان استقلال به دليل اخطار دوم، از زمين اخراج شدند.

اين در حالی بود که در همان دقيقه پنجم مسابقه با پاس امير حسين فشنگچی و شليک عالی و توقف ناپذير محمد نوری صبا يک بر صفر پيش افتاد و برتری را با يک بازی خوب در نيمه نخست حفظ کرد.

اما استقلال که ده نفری شده بود، در دقيقه ۵۴ با هشياری آرش برهانی و چرخش خوب او به سوی دروازه صبا پس از يک نبرد هوايی با دو مدافع ميانی حريف، به گل تساوی بخش دست يافت.

در نيمه دوم استقلال با وجود يک يار کمتر، ضعف نبود بازيکنان ميانی در کمک به مدافعان را پوشانده بود و با دوندگی بيشتر، در نيمه صبا بيشتر حضور يافت. در ضد حمله های صبا وحيد طالب لو واکنشهای مثبتی داشت. در تيم استقلال خسرو حيدری و در صبا محمد نوری، اميرحسين فشنگچی و همرنگ بازيکنان تاثيرگذاری بودند. استقلال با ۲۴ امتياز در صدر باقی ماند.

در مسابقه های ديگر اين روز تيمهای پيکان و ذوب آهن اصفهان در قزوين به تساوی يک بر يک رسيدند تا بالای جدول کم تغيير بماند. همين تساوی در داربی اهواز بين تيمهای فولاد و استقلال تکرار شد. ولی تيم پرتساوی مقامت شيراز در ميزبانی تيم پاس قعرنشين، تنها تيم پيروز جمعه شب بود.

حدود ۱۵۰۰ تماشاگر شاهد پيکار دو تيم مطرح پيکان و ذوب اهن بودند. در نيمه نخست اين بازی ايمان رزاقی راد در دقيقه ۱۵ بار ديگر برای پيکان گلزنی کرد. اما در دقيقه ۷۰ محمد حسينی گل تساوی بخش را برای تيم اصفهانی به ثمر رساند. پيکان با اين تساوی ۲۳ امتيازی شد و ذوب آهن ۲۱ امتيازی.

داربی اهواز هم مساوی بود

داربی اهواز با حضور تنها ۱۰ هزار تماشگر در ورزشگاه بزرگ و قديمی اين شهر انجام شد و به مانند داربی های تهران و اصفهان، اين يکی هم مساوی به پايان رسيد: يک بر يک.

در اين بازی بختيار رحمانی در دقيقه ۳۸ با زدن گل برتری يخ بازی را آب کرد، ولی در آخرين ثانيه های وقت تلف شده (۴+۹۰) رضا معقولی با شليکی از پشت محوطه جريمه گل تساوی بخش را برای استقلال به ثمر رساند. در دقيقه ۸۸ توحيدی مهر از استقلال اخراج شد تا آبی پوشان اهواز هم ده نفری به گل تساوی دست يابند.

ورزشگاه حافظيه شيراز حدود ۵۰۰۰ تماشاگر داشت و مقاومت با اين که در دقيقه ۲۲ يک ضربه پنالتی را از دست داد و ضربه سامک کوهنورد توپ را به ديرک دروازه کوبيد، توانست طلسم دروازه پاس را بشکند و در دقيقه ۸۲ با ضربه بهنام افشه به گل پيروزی دست يابد.
XS
SM
MD
LG