لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۰

مسابقات فوتبال جام حذفی: پيروزی پرگل استقلال مقابل پاس


تيم استقلال پس از پيروزی بر پرسپوليس در ليگ برتر فوتبال ايران، در مرحله سی و دو تيمی جام حذفی رقيب ديرين ديگری را شکست داد و اين بار در همدان با سه گل ديرهنگام، چهار بر يک بر پاس پيروز شد.

مسابقه دو تيم با پيشينه فوتبال ايران برخلاف ديدارهای اين دو تيم در ورزشگاه آزادی و امجديه تهران، در ورزشگاه کوچکی انجام شد که بيشتر جايگاه آن خالی بود. خبرگزاريها تعداد تماشاگر را حدود ۶۰۰۰ نفر اعلام کردند.

استقلال در ابتدای بازی با تيم با روحيه ای رو در رو بود که با حفظ توپ در زمين و دوری از بازی هوايی، در نيمه استقلال بيشتر ديده شد. اما استقلال تجربه بيشتر خود را در دقيقه ۱۵ به رخ کشيد و با خطای پنالتی خسروی، مدافع پاس بر روی شريفات، مهاجم اين روز استقلال و ضربه پنالتی دقيق مجتبی جباری به گل برتری دست يافت.

در روزی که فرهاد مجيدی و آرش برهانی غايب بودند، استقلال روزی پر گل را با دو گل هافبک بازگشته از بند مصدوميت و مدافعانش سپری کرد. دو تعويض مظلومی روی مهاجمانش و يک تعويض در خط ميانی، هرسه موثر نشان داد.

در نيمه نخست پاس در ادامه بازی با برنامه و کار شده اش توانست در نخستين دقيقه وقت تلف شده به گل تساوی بخش دست يابد. در دقيقه۱+۴۵ اکبر اولماتوف از راست کرنر زد و قبل از آن که ساشا کلونيژا بلند قامت به توپ برسد، پژمان منتظری دروازه تيم خود را گشود.

پاس در نيمه دوم هم به دنبال گل بود تا کار استقلال را در همدان تمام و حذف کند. اما در دقيقه ۶۹ به دنبال خطايی روی آندره لوييز در روی خط اوت جناح راست، ايمان مبعلی به جای او به زمين آمد و اولين ضربه اش در بازی، ضربه آزاد همين خطا بود، که به روی دروازه پاس فرستاد و حنيف عمران زاده با پيشروی اش تا قلب دروازه پاس، بدون مزاحم و با ضربه سر گل برتری دوباره استقلال به ثمر رساند.

پس از اين گل پاس برای گريز از شکست و حذف در خانه، بی برنامه و احساسی سراپا حمله ور شد. اما در يک ضد حمله استقلال، پژمان منتظری با نفود به داخل محوطه جريمه، با ضربه ای دقيق از جناح چپ، گل سوم استقلال را در دقيقه ۸۴ به ثمر رساند. او گل زده به تيم خود را جبران و پاس را از بازيابی بازی نااميد کرد.

در ادامه تلاشهای بی امان ولی چشم بسته پاسيها، مجتبی جباری با گريزی از راست گل دوم خود و چهارم آبی پوشان را در دقيقه ۲ + ۹۰ به ثمر رساند تا استقلال به يکی از بهترين پيروزيهای تاريخ پرسابقه خود با اين حريف قديمی دست يابد.

استقلال در مرحله يکهشتم پايانی جام حذفی ميزبان شاهين بوشهر است. شاهین بوشهر با کناره گيری پيام مشهد، برنده مسابقه اعلام شد.

با مصدوميت محمد محمدی در برابر پاس وحيد طالب لو با بازوبند کاپيتانی بازی کرد. در اين بازی مجتبی جباری برای نخستين بار به طور کامل حضور داشت.

تيم استقلال: وحيد طالب‌لو (کاپيتان) – حنيف عمران زاده، پژمان منتظری، اميرحسين صادقی، آندره لوييز، مجتبی جباری، آلوز دسوزا (از دقيقه ۶۹ ايمان مبعلی)، فرزاد آشوبی، جواد شيرزاد، ميلاد ميداودی (از دقيقه ۸۸ ميرشاد مومنی)، و اسماعيل شريفات (از دقيقه ۷۷ کيانوش رحمتی). سرمربی: پرويز مظلومی

سپاهان در يک هشتم پايانی

تيم سپاهان هم به عنوان يک مدعی هميشگی اين جام در خانه ماشين سازی تبريز سه بر يک پيروز شد و به دور يک هشتم پايانی راه يافت.
در حضور حدود دو هزار تماشاگر تيم امير قلعه نويی با گلهای احمد جمشيديان در دقيقه ۱۳، مهدی کريميان در دقيقه ۲۴ و غلامرضا عنايتی در دقيقه ۸۰ سه بر صفر پيش افتاد و احمد فارسی در دقيقه ۸۴ يکی از گلها را پاسخ داد.

در دقيقه ۲ + ۹۰ محمد ناصحی از سپاهان اخراج شد. سپاهان در مرحله بعدی با راه آهن رو به رو می شود.

صبای قم، ساپيا، نفت تهران و مس حذف شدند

در نخستين دور حضور تيمهای ليگ برتری در جام حذفی چهار تيم صبای قم، سايپای البرز، نفت تهران و مس کرمان با شکست حذف شدند.

نخستين شگفتی در مرحله يک شانزدهم جام حذفی شکست دو بر صبای قم در خانه تيم شهرداری بندر عباس بود. در حضور حدود ۵۰۰۰ تماشاگر، ميزبان با گلهای علی مطوری در دقيقه ۲۷ و حميد رجبی در دقيقه ۸۷ به پيروزی بزرگ دست يافت. عليرضا نيکبخت واحدی در دقيقه ۳۱ بازی را برای صبا مساوی کرده بود.

شهرداری در مرحله يک هشتم با برنده بازی «فولاد – سپيد رود» رشت ديدار می کند.

شکست سايپا با نتيجه سه بر يک در ورزشگاه عضدی رشت از تيم داماش گيلان بود. در حضور حدود چهار هزار تماشاگر افشين چاووشی در دقيقه ۱۴، محمدرضا مهدوی در دقيقه ۱۷ و بهنام افشه در دقيقه ۵۸ برای داماش گيلان و ابراهيم صادقی در دقيقه ۴۰ برای سايپا گلزنی کردند.
داماش در مرحله بعدی با برنده «پرسپوليس - نفت محمودآباد» بازی می کند.

سخت ترين شکست برای مس بود که در خانه اش مغلوب يک تيم رده پايين تر شد. نفت مسجد سليمان با تک گل حکيم نصاری در دقيقه ۶۳ شاگردان صمد مرفاوی را از دور رقابتها بيرون راند.

نفت مسجد سليمان در مرحله يک هشتم با برنده «استيل آذين - عمران کيش» بازی می کند.

تيم نفت تهران در کاشان سه بر دو مغلوب تيم فولاد نطنز شد. گلزن برتر اين مسابقه جلال‌الدين علی ‌محمدی از تيم‌ فولاد نطنز بود که هر سه گل تيمش را در دقيقه های ۵۱، ۵۶ و ۷۶ وارد دروازه نفت کرد. گلهای نفت تهران را احسان عبدالهی در دقيقه ۱۵و داريوش صالح‌ پور در دقيقه ۶۴ به ثمر رساندند.

فولاد نطنز در مرحله يک هشتم پايانی به پيکار برنده «ملوان بندر انزلی - ايرانجوان بوشهر خواهد رفت.
XS
SM
MD
LG