لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۲

کارلوس کرش: بعد از بازی ايران و روسيه تصميم نهايی را می گيرم


کارلوس کرش، سرمربی پيشين تيم ملی فوتبال پرتغال
کارلوس کرش، سرمربی پيشين تيم ملی فوتبال پرتغال
کارلوس کرش، سرمربی پيشين تيم ملی فوتبال پرتغال و گزينه اصلی هدايت تيم ملی فوتبال ايران روز سه شنبه گفته است که تصميم نهايی خود را پس از بازی ايران و روسيه اعلام خواهد کرد.

کارلوس کرش که پس از بازديد از امکانات ورزشی ایران با خبرنگاران در تهران صحبت می کرد، گفت:« از تهران و شرايط کمپ و امکانات خوشم آمده و دوست دارم که بازی ايران و روسيه را ببينم و بعد تصميم نهايی را بگيرم. »

کارلوس کرش با اشاره به اهميت مذاکره با فدراسيون فوتبال ایران، گفته است:« قرار است تصميم بزرگی گرفته شود و به همين دليل بايد با چشم باز تصميم بگيريم. بايد ببينيم انگيزه فدراسيون و مربی از اين مذاکره چيست. فدراسيون فوتبال ايران کار حرفه ای و جالبی انجام داده، البته ما فعلا در شروع مذاکرات هستيم و تنها چيزی که می توانم بگويم اين است که از ايران و شرايط آن خوشم آمد. »

شش ميليون دلار برای سرمربيگری تيم ايران

برای سرمربيگری تيم ملی فوتبال ايران کارلوس کوئيروز (کرش)، مربی پيشين تيمهای ملی پرتغال و رئال مادريد و دستيار آلکس فرگوسن در تيم منچستريونايتد، دوشنبه شب وارد تهران شد تا در صورت توافق قراردادی سه ساله را امضا کند.

علی کفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال، به هنگام ورود کوئيروز به تهران به خبرنگاران گفته بود که اين اين مربی پرتغالی در نشست صبح سه شنبه با مسوولان فدراسيون فوتبال علاوه بر رقم قرارداد، برای مدت آن هم به مذاکره نهايی خواهد پرداخت.

اما روز بعد عباس ترابيان، رييس روابط بين الملل فدراسيون فوتبال به خبرگزاری فارس گفت:« به دليل تبليغات منفی که در مورد ايران کرده بودند او به ايران آمده تا خودش شرايط را ببيند. به هر حال اين مربی می خواهد وضعيت را ببيند و خانواده خود را به ايران بياورد.»

بنابر گزارش ها عباس ترابيان بحث های اوليه را با کوئيروز در امارات انجام داده و رقم قرارداد شش ميليون دلاری برای سه سال اعلام شده است.

نزديک بودن سرمربی تيم ملی پرتغال به صندلی داغی که تا مسابقه با کره جنوبی در جام ملتهای اسيا به افشين قطبی تعلق داشت، از يک هفته پيش در رسانه های داخلی مطرح شده بود، اما رييس روابط بين الملل در آن هنگام با تاکيد بر اين که نه اين خبر را تاييد می کند و نه تکذيب، به صورت تلويحی بر آن صحه گذاشته بود.

خبرگزاری ايلنا گزارش داده است که کوئيروز تمايل دارد قراردادش با فدراسيون فوتبال ايران حتی در صورت ناکامی تيم ملی در راهيابی به جام جهانی هم تا پايان سال ۲۰۱۴ معتبر باشد.

کار افشين قطبی در حالی با پايان کار تيم ملی در جام ۲۰۱۱ ملتهای آسيا خاتمه يافت که با علنی شدن جست و جو برای يافتن يک مربی خارجی برای تيم ملی از سوی مسوولان فوتبال – و حتی از سوی علی سعيدلو، رييس سازمان تربيت بدنی – قطبی پيش از شروع جام با يک تيم باشگاهی ژاپنی (شيميزو) قرارداد بست و از قطر مستقيما به ژاپن رفت.

با خروج تيم ملی از تهران به ابوظبی برای بازی دوستانه با روسيه، سرمربی تيم ملی پرتغال در حالی به ايران آمد که پس از جام جهانی ۲۰۱۰ به دليل توهين به ماموران ضد دوپينگ کشورش ابتدا شش ماه محروم و سپس از سوی فدراسيون فوتبال پرتغال برکنار شد. اين توهين باعث شد که پرونده اين بازيکن در دادگاه داوری ورزش در زوريخ هنوز باز باشد و حتی به گزارش رسانه های داخلی مانعی بر سر عقد قرارداد ايجاد کند.

خبرگزاری فارس از قول عباس ترابيان در پاسخ به اين موضوع می نويسد:« او هيچ مشکلی ندارد. فدراسيون فوتبال برای قرارداد بستن با اين مربی فقط نياز به آرامش دارد. من به سوالات حاشيه ای جواب نمی دهم.»

او در مورد ملاقات امروز مربی پرتغالی با رييس سازمان تربيت بدنی هم گفته بود:« فعلا قراری نيست. ما سعی می کنيم اول مذاکراتمان با اين مربی به نتيجه برسد و اگر اين طور شد به ديدار سعيدلو می رويم. اکنون لزومی به اين کار نمی بينيم.»

اين در حالی است که علی سعيدلو در گفت و گو با همين خبرگزاری گفت:« امروز (سه شنبه) قرار است وی به همراه مسئولان فدراسيون به سازمان تربيت بدنی بيايد. بعدازظهر امروز او را می بينم و گپ و گفتی با اين مربی خواهم داشت و با او احوالپرسی می کنم. «کرش» هنوز سرمربی تيم ملی نشده و اميدوارم بعد از اين جلسه خبرهای جديدتری داشته باشيم. بحث هايی وجود دارد که بايد با او اين موارد را بررسی کنيم.»

دوران مربيگری کوئيروز

کوئيروز مربيگری را با تيم ملی جوانان پرتغال آغاز کرد که حاصل آن ظهور ستارگانی چون فيگو، روی کاستا و فرناندو کوتو بود. در سال ۱۹۹۱ سرمربی تيم ملی پرتغال شد و پس از دو سال حضور در نيمکت پرتغال اين تيم را به مقصد اسپورتينگ ليسبن ترک کرد.

پس از يک دوره مربيگری در تيم ردبولز (گاوهای وحشی) آمريکا، در سال ۱۹۹۶ کوئيروز سرمربی تيم تيم ناگويای ژاپن شد. در سال ۱۹۹۸ سرمربی تيم ملی امارات شد و سپس بعد از رساندن تيم ملی آفريقای جنوبی به جام جهانی ۲۰۰۲، بر روی نيمکت منچستر يونايتد در کنار فرگوسن نشست. از دستياری فرگوسن به سرمربيگری تيم رئال مادريد رسيد ولی بعد از يک سال دو باره به منچستريونايتد بازگشت. سرمربيگری دوباره تيم ملی پرتغال پس از يورو ۲۰۰۸ به راهيابی کشورش به جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی منجر شد.

کوئيروز که در پرتغالی کارلوس کي روز تلفظ می شود (و در ايران کارلوس کرش)، تا يکشنبه هفتم فوريه فرصت داشت تا با باشگاه واسکودوگامای برزيل کار قرارداد را تمام کند. اما به نظر می آيد با اين تيم باشگاهی توافقی به عمل نيامده است.
XS
SM
MD
LG