لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۲

انتقاد از اظهارات سرمربی تیم بانوان ایران درباره هدایای علی کریمی


به دنبال صعود تیم بانوان ایران به مرحله بعد قهرمانی آسیا، نایب رییس فدارسیون فوتبال در امور بانوان از اظهارات سرمربی تیم بانوان درباره حمایت علی کریمی از این تیم انتقاد کرده است.

تيم ملی فوتبال جوانان دختر زير ۱۹ سال ايران در رقابتهای انتخابی قهرمانی آسيا با سه پيروزی پياپی در بنگلادش بر هند (چهار بر دو)، بنگلادش (شش بر صفر) و اردن (سه بر دو) به مرحله دوم راه يافت.

در پی اين موفقيت کم نظير در فوتبال نوپای بانوان ايران، و سپاسگزاری مهناز امير شقاقی، سرمربی اين تيم از علی کريمی، کاپيتان پيشين و جنجالی تيم ملی فوتبال به دليل پذيرش بخشی از هزينه تيم ملی جوانان دختر ايران، فريده شجاعی، نايب رييس فدراسيون فوتبال در امور بانوان، به شدت به این اظهارات اعتراض کرده است.

اميرشقاقی در رسانه های ايران اعلام کرده بود که بخشی از تجهيزات مورد نياز تيم ما را علی کريمی تامين کرد و حمايتهای مادی و معنوی او از بچه ها برای تامين امکانات و تشويق و افزايش روحيه بازيکنان به عنوان يک قهرمان ملی ورزش بسيار موثر بود.

خانم فريده شجاعی روز شنبه در سايت فدراسيون فوتبال خواهان برخورد فدراسيون با سرمربی موفق اين تيم شد و در سايت فدراسيون فوتبال اعلام کرد:«اين که بخواهند هزينه ‌های تيم زير ۱۹ سال را به علی کريمی نسبت دهند، بی ‌انصافی است.»

او گفت که برای راهيابی از مرحله نخست انتخابی، به بازيکنان پاداش ۱۰۰ دلاری داده شده بود که پرداخت شد.

درخواست برخورد با سرمربی تيم ملی بانوان

خانم شجاعی در مورد پرداخت هزينه تيم از سوی علی کريمی گفت:« وقتی اين خبر را در روزنامه ها خواندم، تعجب کردم. خيلی اعصابم بهم ريخت. در اين باره خانم اميرشقاقی بايد پاسخ دهد و فکر می کنم فدراسيون فوتبال بايد با اين مربی برخورد کند.»

نايب رييس فدراسيون فوتبال در امور بانوان اين تيم را سوگلی فدراسيون خواند و اظهار کرد که هزينه های انجام گرفته برای اين تيم تاکنون برای هيچ تيم زنان در ايران انجام نشده است. اين تيم به تمامی اردوی های درخواست شده اعزام و بهترين لباسها برای بنگلادش تهيه شد، حتی به هر نفر از اعضای اين تيم، هم ساک داده شد و هم کوله پوشتی.

به گفته خانم شجاعی علی کريمی به هر بازيکن تنها يک چمدان هديه داده است.

فريده شجاعی در رسيدگی به اين تيم ادعا کرد که اعزام يک آشپز به همراه دختران فوتباليست و ارسال ۱۶ کارتن مواد غذايی تا کنون برای هيچ تيم مردان هم سابقه نداشته است.

او با انتقاد از نوشته رسانه های ايرانی گفت:«اميدوارم افراد وقتی می خواهند قضاوت کنند ابتدا اصل قضيه را بپرسند و بعد سراغ تحليل بروند. مربيان و بازيکنان فوتبال زنان بی ‌انصافی می ‌کنند. آنها که از نظر مالی مشکل دارند معترضند که فدراسيون به آنها توجهی ندارد. فدراسيون به هيچ مربی و بازيکنی بدهکار نيست.»

به گفته نايب رييس فدراسيون فوتبال:« توجه به فوتبال بانوان در سه سال اخير بی سابقه بوده است.۲۹ سال فوتبال زنان مهجور مانده بود.»

تيم دختران ايران در مرحله دوم با تيمهای تايلند، ويتنام و تايوان در کوآلالامپور مالزی پيکار خواهد کرد که به اعتقاد فريده شجاعی کار تيم در اين مرحله بسيار سخت تر است. از ميان اين چهار تيم، تيم برنده به مرحله اصلی راه می يابد.
XS
SM
MD
LG