لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۹

۱۳۵ نفر در انفجار بغداد کشته شدند


انفجار در محله الصدریه بیش از ۱۳۰ نفر کشته شدند.
انفجار در محله الصدریه بیش از ۱۳۰ نفر کشته شدند.

يک مقام امنيتی عراق روز شنبه، سوم فوریه، گفت: در انفجار بمب درمحله ای درمرکز بغداد دست کم ۱۳۵ نفر کشته و ۲۲۶ نفر زخمی شدند.


اين انفجار که پر تلفات ترين حمله انتحاری سال جاری ميلادی تاکنون است در محله الصدريه رخ داد. بمب در کاميونی جاسازی شده بود.


آمريکا در نظر دارد که در راستای استراتژی جديد خود برای کاهش خشونت ها درعراق بيش از ۸۸ هزار نيروی نظامی در بغداد مستقر کند.

روز پنجشنبه نيزدر انفجار در مرکزخريد شهر«حله» مرکز استان بابل که شهری شيعه نشين است، بيش از ۷۳ نفر کشته و ۱۶۳ نفر زخمی شدند.


به نطر می رسد که اين حمله در راستای ديگرحملات به مناطق پر جمعيت شيعه نشين باشد. روز ۲۲ ژانويه نيز در انفجاری در بغداد ۸۸ نفر کشته و ۱۶۰ نفر زخمی شدند.


آمريکا در نظر دارد که در راستای استراتژی جديد خود برای کاهش خشونت ها درعراق بيش از ۸۸ هزار نيروی نظامی را در بغداد مستقر کند. طبق گزارش سازمان ملل متحد درسال گذشته بيش از ۳۴ هزار نفر در خشونت های فرقه ای در عراق کشته شدند.


منع رفت وآمد در کرکوک


به دنبال انفجار چند بمب در نقاط مختلف شهر کرکوک در شمال عراق که چهار کشته و دست کم سی و هفت نفر زخمی به جای گذاشت وهمچنين درگيری ماموران امنيتی عراق با شورشيان در موصل، در اين دو شهر مقررات منع رفت وامد اعلام شد.


يکی از بمب ها درکرکوک در مقابل دفتر حزب دمکرات کردستان عراق و ديگری در مقابل دفتر اتحاديه ميهنی منفجر شد.


در همين حال آيت الله سيستانی ، در بيانيه ای از مردم عراق خواست آرامش را حفظ کنند.


آيت الله سيستانی در اين بيانيه ضمن اشاره به اين که عراق روزهای بسيار دشواری را سپری می کند و با چالش های بسياری روبه روست ، گفته است که همه بايد ضرورت وحدت را درک کنند و از دامن زدن به تنش های فرقه ای بپرهيزند.


XS
SM
MD
LG