لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۳

مهلت دو ماهه القاعده به ايران


گروه حکومت اسلامی از تجار سنی خواسته است با ایران دادو ستد نکنند
گروه حکومت اسلامی از تجار سنی خواسته است با ایران دادو ستد نکنند

«حکومت اسلامی عراق» گروه مرتبط با القاعده به جمهوری اسلامی هشدار داد که در صورت ادامه دخالت در عراق، عليه ايران وارد «جنگ تمام عيار» خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبری گروهی موسوم به «حکومت اسلامی عراق» در پيامی صوتی که روز يکشنبه، هفدهم تيرماه منتشر کرد، گفته است به رهبران ايران دو ماه مهلت می دهد که از پشتيبانی دولت شيعه عراق دست بردارند و از هر گونه مداخله مستقيم و غير مستقيم در عراق خوداری کنند.


در ادامه اين نوار صوتی آمده است: «وگرنه منتظر جنگی سخت باشيد که شما را نابود خواهد کرد. ما در چهار سال گذشته خود را اماده کرده ايم و اکنون منتظر فرمان هستيم».


گفته می شود گوينده اين پيام صوتی عمرالبغدادی رهبر گروه «حکومت اسلامی عراق» است. اين پيام در يک وب سايت انتشار يافته که معمولا اطلاعيه های القاعده و گروه های مرتبط را منتشر می کند.
به نظر می رسد اين نخستين باری است که اين گروه اسلام گرا ايران را علنا به جنگ تهديد می کند. تاکنون هيچ منبع مستقلی صحت وسقم اين پيام را تاييد نکرده است.


دراين پيام صوتی اعلام شده که ايرانيان «در هر نقطه ای» مورد هدف قرار خواهند گرفت.


همچنين در اين پيام از تجار سنی به ويژه در کشور های خليج فارس خواسته شده که با ايران معامله نکنند. اين مهلت دوماهه شامل تجار و بازرگانان سنی نيز می شود.


عمر البغدادی در پيام خود از همه سنی های جهان، به ويژه آن گروه که در ايران زندگی می کنند، خواسته تا برای جنگ آماده شوند.


اکثريت شيعه عراق در دوران صدام حسين زير فشار و سرکوب قرار داشتند. پس از حمله آمريکا به عراق و سقوط حکومت صدام حسين، اين امکان برای شيعيان ايجاد شد تا از طريق انتخابات اکثريت پارلمان را به دست آورند و در دولت جديد نقش پررنگتری داشته باشند.


XS
SM
MD
LG