لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۹

در روزی چون امروز ۱۸ فروردين


هفتم آوريل سال ۱۹۸۰ ميلادی «جيمی کارتر» رييس جمهوری آمريکا همه مناسبات ايالات متحده با ايران را فطع کرد
هفتم آوريل سال ۱۹۸۰ ميلادی «جيمی کارتر» رييس جمهوری آمريکا همه مناسبات ايالات متحده با ايران را فطع کرد

۱۸ فروردين سال ۱۳۸۶ خورشيدی – هفتم آوريل ۲۰۰۷ ميلادی


در ۱۸ فروردين سال ۱۳۳۴ خورشيدی «فضل الله زاهدی» نخست وزير وقت پس از دو سال نيم ار حکومت کنار رفت و حسين علاء به نخست وزيری منصوب شد.


در ۱۸ فروردين ماه سال ۱۳۵۸ خورشيدی «اميرعباس هويدا» نخست وزير پيشين ايران در دومين جلسه محاکمه ای کوتاه در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد و دقايقی بعد تيرباران شد. در جريان اين محاکمه بدستور قاضی شرع تلفن های زندان قصر قطع شده بود تا از اجرای حکم جلوگيری نشود.


در هفتم آوريل سال ۱۹۸۰ ميلادی «جيمی کارتر» رييس جمهوری آمريکا همه مناسبات ايالات متحده با ايران را فطع کرد. علت صدور اين دستور، گروگان گرفته شدن کارکنان و ديپلمات های سفارت آمريکا در تهران بود.


در هفتم آوريل سال ۱۶۸۹ ميلادی پارلمان انگليس، حق دادن عريضه مستقيم به پادشاه را برای شهروندان انگليسی تضمين کرد. اين رسم هنوز نيز ادامه دارد و برخی اوقات اينگونه عريضه ها به صورت آکهی در روزنامه های انگليسی منتشر می شود.


در هفتم آوريل سال ۱۹۳۹ ميلادی نيروهای ايتاليايی بدستور موسولينی رهبر فاشيست آن کشور به کشور آلبانی حمله کردند. ايتاليا برای تحکيم موقعيت خود در دريای مديترانه و تسلط بر دريای آدرياتيک به آلبانی حمله کرد.


در هفتم آوريل سال ۱۹۴۰ ميلادی تمبرهای پُستی آمريکا برای نخستين بار با تصوير يک مرد سياهپوست «بوکر تی واشينگتن» منتشر شد.


در هفتم آوريل سال ۱۹۴۷ ميلادی «هنری فورد» مخترع اتومبيل و محقق آمريکايی در سن ۸۴ سالگی درگذشت. وی از دوران کودکی به امور فنی و صنعتی علاقمند بود و سرانجام در سال ۱۸۹۶ ميلادی نخستين اتومبيل را اختراع کرد.


در هفتم آوريل سال ۱۹۷۰ ميلادی «جان وين» بازيگر سينمای هاليوود، تنها جايزه اسکار خود را به عنوان بهترين بازيگر دريافت کرد.


XS
SM
MD
LG