لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۴

حمايت مجمع روحانيون مبارز از نامزدی هاشمی در انتخابات


مجمع روحانيون مبارز، يکی از گروه‌های اصلی اصلاح‌طلبان، در بيانيه‌ای حمايت خود را از نامزدی اکبر هاشمی رفسنجانی برای يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران اعلام کرده است.

به گزارش روز جمعه ۲۷ ارديبهشت خبرگزاری کار ايران، ايلنا، در بخشی از بيانيه مجمع روحانيون مبارز آمده است: «مجمع روحانيون مبارز ضمن احترام به تمامی عزيزانی که خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده‌اند با اظهار خوشوقتی از حضور جناب آقای هاشمی ايشان را مناسب‌ترين و تواناترين شخصی می‌داند که می‌تواند منشاء خدمات ارزنده و بهبود وضع اقتصادی شود.»

مجمع روحانيون مبارز می‌گويد: حضور اکبر هاشمی رفسنجانی «در صحنه، فرصت مناسبی» برای دستيابی به «اصلاح پايه‌های اقتصاد کشور، بهبود بخشيدن به معيشت مردم بخصوص طبقات کم‌درآمد و محروم، تلاش برای رفع تهديدهای بيرونی عليه کشور» و عبور دادن کشور از شرايط کنونی با هماهنگی و هدايت رهبری است.

مجمع روحانيون مبارز همچنين از مردم ايران خواسته است که «با حضور در انتخابات و شورآفرينی، بياری خداوند زمام امور را بدست با کفايت اين روحانی عاليقدر و انقلابی ارجمند و مدير و مدبر و سياستمدار مردم دوست (اکبر هاشمی رفسنجانی) قرار دهند.»

محمد موسوی خوئينی‌ها، دبيرکل مجمع روحانيون مبارز است و محمد خاتمی نيز رئيس شورای مرکزی اين تشکل است.

حضور اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت،‌ در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری تاکنون واکنش‌های گسترده‌ای را در بين گروه‌های مختلف از جمله اصولگرايان و اصلاح‌طلبان در پی داشته است.

در حالی که شمار زیادی از اصولگرايان به شدت از حضور اکبر هاشمی انتقاد می‌کنند گروه‌های اصلی اصلاح طلبان از حضور اکبر هاشمی رفسنجانی در اين انتخابات استقبال کرده‌اند.

در همين زمينه جبهه مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، دو حزب عمده اصلاح‌طلب با صدور بيانيه‌های جداگانه، حمايت خود از اکبر هاشمی رفسنجانی را در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران، اعلام کردند.

تعیین اعضای ستاد انتخاباتی رفسنجانی

در همين حال گزارش‌ها حاکی است که اسحاق جهانگيری، رئيس ستاد انتخاباتی اکبر هاشمی رفسنجانی، برخی از معاونان و مسئولان اين ستاد را تعيين کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ محمد علی نجفی به عنوان مسئول تدوين برنامه انتخاباتی، علی ربيعی به عنوان معاونت سياسی، عباس آخوندی به عنوان معاون اقشار و صنوف، علی يونسی به عنوان معاونت اجتماعی، محمدرضا صادق به عنوان معاون تبلغيات، سيد صفدر حسينی به عنوان معاونت امور استان‌ها و مجيد انصاری به عنوان رئيس ستاد استان تهران ستاد اکبر هاشمی رفسنجانی منصوب شدند.

طبق اين گزارش پيشتر علی عبدالعلی زاده به عنوان قائم مقام ستاد انتخابات اکبر هاشمی رفسنجانی تعيين شده بود.
XS
SM
MD
LG