لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۵

هفته يازدهم ليگ برتر: پيروزی پرسپوليس و پيکان


کريم باقری در دقيقه ۳۹ دومین گل پرسپولیس را وارد دروازه برق شیراز کرد.
عکس از مهر
کريم باقری در دقيقه ۳۹ دومین گل پرسپولیس را وارد دروازه برق شیراز کرد. عکس از مهر

در آخرين روز هفته يازدهم ليگ برتر فوتبال ايران پرسپوليس با نتیجه سه بر يک بر برق شيراز پيروز شد و پيکان قزوين نیز چهار بر دو بر سپاهان اصفهان را شکست داد.


پرسپوليس با بازگشت کاپيتان کريم باقری و مهدی واعظی، دروازه بان این تیم ، چهره ای متفاوت با دو مسابقه پيشين خود در برابر ابومسلم و فولاد اهواز داشت.


علی کريمی هم با حضور با انگيزه اش، روحيه ای تازه به سرخپوشان داده بود. اين در شرايطی بود که برق با وجود بازی خوبش – به ويژه در نيمه دوم – به دليل دو گل نيمه اول، به نخستين شکست خود در اين فصل تن داد.


برق با اين که در نيمه نخست تسليم گلهای علی کريمی در دقيقه ۲۴ و کريم باقری در دقيقه ۳۹ شده بود، از نظر حرکت بازی کمتر از حريف صاحب نام نبود و حتی بيش از ميزبان پر طرفدار به نيمه زمين حريف رفت.


در اين راستا برقی ها در نيمه دوم چند حضور خطرناک روی دروازه واعظی داشتند که اگر در زدن ضربه به موقع تر اقدام می کردند، می توانستند به بيش از يک گل دست يابند.


برق بر پايه همين حضور مصمم خود توانست با پاس عالی شيری و کنترل وضربه عالی علی نظرزاده در دقيقه ۷۳ به گل دست يابد. اما نتيجه دو بر يک و نزديکی برقی ها به بازيابی نتيجه تنها چهار دقيقه دوام داشت و خطای پنالتی مدافع برق روی محمد منصوری با ضربه عليرضا نيکبخت واحدی تازه نفس به گل سوم پرسپوليسی ها منجر شد. نيکبخت واحدی به جای کريم باقری به ميدان آمده بود. پرسپوليس با اين پيروزی ۱۸ امتيازی شد.


آشتی علی دايی با علی کريمی


از حوادث مهم در حاشيه اين مسابقه پرافت و خيز، آشتی علی دايی، سرمربی تيم ملی، با علی کريمی، کاپيتان يک دوره تيم ملی بود.


علی دايی بين دو نيمه همراه با اعضای هيئت مديره پرسپوليس راهی رختکن سرخ پوشان شد و پس از روبوسی با علی کريمی و افشين قطبی به همه اختلافات پايان بخشيد.


به گزارش خبرگزاری فارس، هواداران پرسپوليس با ديدن دايی رفتار دو گانه ای با او داشتند. آنها ابتدا با سر دادن شعارهايی کريمی را برتر از دايی دانستند، اما در ادامه واکنش‌آنها تغيير کرد و پس از تشويق دايی از او خواستند کريمی را بار ديگر به تيم ملی دعوت کند.


پيکان و ذوب آهن در صدر ماندند


تيم پيکان با پيروزی جالب چهار بر دو در خانه سپاهان مانع پيشتازی تنهای ذوب آهن در جدول رده بندی شد.


در فولاد شهر محمدرضا طهماسبی در دقيقه ۲۹، ايمان حيدری در دقيقه های ۴۹ و ۷۶ و مهدی سيد صالحی، بازيکن پيشين تيم سپاهان، در دقيقه ۵+۹۰ گلهای تيم پيکان را به ثمر رساندند. هر دو گل سپاهان را احمد جمشيديان در دقيقه های ۲۳ و ۷+۹۰ وارد دروازه پيکان کرد.


سپاهان از دقيقه ۶۰ با اخراج فرشاد بهادرانی ده نفری بازی کرد و عملا در برابر مهمانش بازی را از دست داد.پيکان و ذوب آهن هر کدام ۲۳ امتياز دارند.


در روز اول آبان داماش گيلان (پگاه سابق) در رشت يک بر صفر مغلوب فولاد اهواز شد. تک گل پيروزی بخش جنوبی ها را سعيد رمضانی در فاصله سه دقيقه به پايان مسابقه به ثمر رساند.فولاد با اين پيروزی ۱۵ امتيازی شدو تا رده نهم صعود کرد.


مس کرمان در خانه اش يک بر يک در برابر سايپای کرج مساوی کرد. سايپا برای دومين هفته متوالی از شکست گريخت، اما قهرمان دو فصل پيش ليگ برترتنها به دليل تفاضل گل يک گام از نماينده رشت جلو افتاد و در رده هفدهم ايستاد.


XS
SM
MD
LG