لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۰

علی کريمی از تيم ملی فوتبال خداحافظی کرد


علی کریمی در نامه ای اعلام کرده است که از تیم ملی فوتبال ایران خدا حافظی می کند.
علی کریمی در نامه ای اعلام کرده است که از تیم ملی فوتبال ایران خدا حافظی می کند.

علی کريمی ‌روز پنج‌شنبه در نامه‌ای به علی کفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال ايران، تصميم خود را برای خداحافظی از تيم ملی فوتبال ايران اعلام کرد.


علی کريمی که پيشتر به دليل انتقاد از فدراسيون فوتبال ايران از ترکيب تيم ملی فوتبال کنار گذاشته شده بود، ‌پس از انجام سه بازی در ترکيب تيم پرسپوليس و به ثمر رساندن چهار گل، روز چهارشنبه از سوی علی دايی، سرمربی تيم ملی، به تيم ملی فوتبال دعوت شد.


علی کريمی در بخشی از نامه خود خطاب هب آقای کفاشيان تصريح کرده است:« اتفاقات چندماه اخير و موانعی که در راه من در تيم ملی به وجود آمد، دور از مهر و محبت و خلوص نيت بوده. امروز احساس می کنم تيم ملی و گردانندگان آن با نبود اين حقير آرامش و تمرکز بهتری برای رساندن تيم ملی به سرمنزل مقصود خواهند داشت.»


علی کريمی در ادامه نامه خود ابراز اميدواری کرده است که با «خداحافظی از تيم ملی» خدمت بيشتری انجام داده باشد.


اين در حالی است که آقای کفاشيان گفته است که هنوز نامه علی کريمی را دريافت نکرده است.


در همین حال، رييس فدراسيون فوتبال ايران تصريح کرد : « پس از وصول اين نامه به سرعت آن را بررسی کرده و درباره‌اش تصميم گيری می‌کنيم. »


پس از پايان مسابقه چهارشنبه شب ۱۷ مهر بين پرسپوليس و ابومسلم در مشهد ، سرمربی تيم علی کريمی را به اردوی تيم ملی فراخوانده بود. علی کريمی در اين بازی سه گل به ثمر رسانده بود.


تساوی در خانه


علی کريمی در غياب مهدی مهدوی کيا، بازيکن مصدوم ايران در مسابقه نخست دور مقدماتی جام جهانی، با بازوبند کاپيتانی در مسابقه با تيم ملی سوريه به ميدان رفت.


اما در اين مسابقه – که در ورزشگاه آزادی انجام شد – تيم ملی ايران به رهبری منصور ابراهيم زاده به عنوان مربی و با کاپيتانی علی کريمی فروغی نداشت. ايران در خانه صفر بر صفر متوقف شد.


برای مسابقه بعدی (در کويت) علی دايی سرمربی تيم ملی شد و در پی انتقاد علی کريمی از مديريت فدراسيون فوتبال از سوی فدراسيون تا اطلاع بعدی محروم شد.


کريمی از اردوی اردبيل خارج شد و با اين که اين محروميت با دخالت محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی و حجت الاسلام سيد حسن خمينی خيلی سريع رفع شد، علی دايی از انتخاب کريمی خودداری کرد.


در حالی که رسانه های ايرانی اين چشم پوشی را به حساب خرده حساب های پيشين و رقابت های تجارتی در توليد وسايل ورزشی عنوان کردند، علی دايی ادعا کرد که عدم انتخاب به دليل مصدوميت کريمی و ناآمادگی او است.


علی کريمی از قطر به پرسپوليس تهران آمد که رسانه ها آن را حرکتی برای رسيدن به تيم ملی عنوان کردند.


کريمی در برابر استقلال نخستين گل خود را برای نجات از شکست به ثمر رساند و چند ساعت پيش از گزينش، با وجود شکست چهار بر سه پرسپوليس از ابومسلم، او به ثمر رساننده هر سه گل پرسپوليس شد.


ايران قرار است بعد از ظهر چهارشنبه ۲۴ مهر در برابر تيم ملی کره شمالی در ورزشگاه آزادی تهران دومين بازی خود را انجام دهد.


برای ايران پيروزی و سه امتياز اين مسابقه بسيار مهم است، به ويژه که کره شمالی در نخستين مسابقه اش در برابر کره جنوبی در حالی يک بر يک کرد که ابتدا با يک ضربه پنالتی از همسايه نامدارش پيش بود. به دلايل سياسی، کره شمالی آن مسابقه را به عنوان ميزبان در شانگهای چين انجام داده بود.


XS
SM
MD
LG