لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۲

پیروزی پر گل استقلال مقابل مقاومت سپاسی


استقلال پنج بر دو مقاومت سپاسی شیراز را شکست داد.
عکس از مهر
استقلال پنج بر دو مقاومت سپاسی شیراز را شکست داد. عکس از مهر

تيم فوتبال استقلال تهران روز سه شنبه در حالی تيم سپاسی شيراز را پنج بر دو شکست داد که این بازی در نيمه نخست دو بر دو مساوی به پايان رسيد.


اين مسابقه از هفته دهم ليگ برتر ايران، جام خليج فارس بود که در ورزشگاه آزادی انجام شد و تماشاگران کمی به ورزشگاه رفتند.


استقلال گرچه در نيمه نخست ضربه پذير و در دفاع ناهماهنگ بود، اما برخلاف هفته های نخست ليگ در گلزنی و انجام يک فوتبال رو به جلو موفق نشان داد. در اين مسابقه نه تنها بازيکنان ميانی استقلال- به ويژه مجتبی جباری و جان واريو- که حتی مدافعان پيشتاخته در کار هجومی موفقتر از کار دفاعی بودند.


سپاسی در حالی به شکستی سنگين تن داد که بازی تهاجمی اش قدرت و پشتوانه لازم را نداشت.


استقلال پس از تساوی يک بر يک با پرسپوليس، در شروع هفته دهم در روز سه شنبه ۱۶ مهر ميزبان تيم سپاسی شيراز بود که در رده هشتم و يک پله پايين تر از استقلال قرار داشت. بازی پرسپوليس يک روز بعد در مشهد و در برابر ابومسلم برگزار می شد.


با حضور سياوش اکبرپور و آرش برهانی در خط حمله، استقلال تقريبا همان آرايش بازی داربی را داشت.


نيمه نخست مسابقه استقلال و سپاسی متعادل بود و دو بر دو به پايان رسيد. در اين نيمه پرفراز و نشيب سپاسی شيراز دو بار برتری را از دست داد.


در دقيقه دهم رضا خالقی فر بازيکن شاخص تيم سپاسی به تيمش برتری داد اما ميثم منيعی يک دقيقه بعد با شليکی تماشايی نتيجه را برابر کرد. هفت دقيقه بعد شهرام گودرزی، ديگر بازيکن خوب تيم جوان سپاسی به شاگردان عالامحسين پيروانی برتری داد که اين برتری تا دقيقه ۳۳ دوام داشت و خسرو حيدری با ضربه محکم سر از دهانه دروازه سپاسی بار ديگر آبی پوشان تهران را به گل تساوی بخش رساند.


اما نيمه دوم به تمامی از آن مردان آبی پوش تهرانی بود که توپ و ميدان را در دست داشتند و بر درخشش سپاسی سايه انداختند.


در دقيقه ۶۳ سانتر عالی پيروز قربانی، مدافع پيشتاخته از چپ را سياوش اکبرپور با شيرجه و ضربه عالی سر از نزديک ديرک دوم توپ را به تور رساند و استقلال از مهمانش سه بر دو پيش افتاد.


پنج دقيقه پس از اين گل، فرهاد مجيدی به جای آرش برهانی به زمين آمد و در اولين ضربه اش در اين بازی توپ را از جناح راست به سوی دروازه سپاسی فرستاد تا اين بار شيرجه و ضربه سر سياوش اکبرپور دور از دسترس دروازه بان به سوی ديرک دوم و داخل دروازه شود.


با دومين گل اکبرپور استقلال به برتری چهار بر دو رسيد. اکبر پور پس از گل پنجم استقلال، در دقيقه ۸۰ جايش را به احمد خضيراوی داد.


در دقيقه ۷۵ سپاسی با خوردن گل پنجم نشان داد که برخلاف نيمه نخست سخت ضربه پذير شده است. با هجومی ديگر از جناح چپ و رسيدن توپ به جان واريو در داخل محوطه جريمه، بازيکن خوش آهنگ برزيلی با شليکی توقف ناپذير توپ را به سقف دروازه حريف کوبيد. با اين گل خاطره پيروزی پر گل استقلال بر همنام اهوازی اش برای هواخواهان اين تيم زنده شد.


تساوی برق و سپاهان


در حالی که نگاه تيم های پرسپوليس، استقلال وديگر مدعيان پيشتازی به شيراز و مسابقه سپاهان در زمين تيم صدرنشين برق بود، اين مسابقه با گل احسان حاج صفی، جوان ملی پوش سپاهان در دقيقه ۲۶ به برتری سپاهان منجر شد. اما در نيمه دوم ستار زارع، ملی پوش تيم برق گل تساوی بخش را زد تا پيکار در صدر جدول داغتر شود.


پيکان قزوين با گلهای حيدری و مهدی سيد صالحی دو بر صفر پگاه رشت را شکست داد.


صبا باتری قم هم دو بر صفر استقلال اهواز را با شکستی ديگر رو به رو کرد تا اکبر ميثاقيان در آستانه اخراج از مقام سرمربيگری تيم اهوازی قرار گيرد.


در کرج تيم پاس همدان دو بر يک سايپا را شکست داد تا شرايط برای پی ير ليتبارسکی آلمانی بر روی صندلی مربيگری تيم سايپا سخت شود. ابوالفضل حاجی زاده و ژوزف گلهای پاس را به ثمر رساندند.


پيام مشهد با تک گل هادی تامينی نخستين پيروزی را برای ياران خداداد عزيزی در برابر ملوان انزلی بدست آورد.


ذوب آهن اصفهان در خانه اش با گل اسماعيل فرهادی بر راه آهن پيروز شد.


بدين ترتيب ذوب‌آهن اصفهان با ۲۰ امتياز پيشتاز شد و برق شيراز و پيکان قزوين هر کدام با ۱۸ امتياز در رده‌های دوم و سوم جدول رده بندی قرار گرفتند.


XS
SM
MD
LG