لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۸

صعود سايپا به يکچهارم نهایی ليگ قهرمانان آسيا


تیم سایپا با پیروزی مقابل کویت اسپورتس به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.
عکس از مهر
تیم سایپا با پیروزی مقابل کویت اسپورتس به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. عکس از مهر

تيم فوتبال سايپای ايران به رهبری علی دايی کويت اسپورتس را يک بر صفر شکست داد و به مرحله بعدی ليگ قهرمانان آسيا راه يافت.


سايپا به عنوان تيم بی شکست گروه دوم، بعد از ظهر روز هفتم ارديبهشت، تيم کويت اسپورتس، قهرمان دو ساله کويت را در کرج با تک گل کيانوش رحمتی شکست داد تا با ۱۱ امتياز صعودی زود هنگام به يکچهارم پايانی داشته باشد.


در دقيقه ۲۴ رحمتی با شليکی توقف ناپذير و تماشايی از پشت محوطه جريمه تيم کويتی، کافی بود تا مسابقه آخر سايپا با تيم الوصل در امارات تشريفاتی شود.


در حضور حدود شش هزار تماشاگر پرخروش، ياران دايی مزد شروع خوب خود را در لحظه اوج يک بازی روان و رو به جلو گرفتند و در پی رد وبدل کردن توپ، آن را به جناح چپ کشاندند و مانور تماشايی و ارسال ميلاد زنيدی پور، در يک رفت و برگشت به پشت محوطه جريمه و به کيانوش رحمتی رسيد تا کار صعود تمام شود.


پيش از اين گل ياران سايپا در آغاز بازی هم تا آستانه گلزنی پيش رفتند که ارسال کيانوش رحمتی از راست در دهانه دروازه با ضربه سر روزبه شاه علی دوست در آستانه گل شدن بود که توسط يعقوب الطاهر، مدافع تيم کويت اسپورتس، بازگردانده شد.


بعد از گل رحمتی، سايپا به حفظ برتری متمايل شد و اين عاملی بود تا دفاع سايپا، به ويژه جلال حسينی، درخشش بيشتری نسبت به مهاجمان کم تعداد سايپا نشان دهند.


حريف کويتی با خوردن گل ديگر چيزی برای از دست دادن نداشت، به ويژه در ده دقيقه پايانی که سراسر حمله ور شد و در پی خلق چند موقعيت و واکنشهای خوب رحمان احمدی در درون دروازه، دو بار در ضد حمله تا آستانه خوردن گل ديگری هم پيش رفت که با کار خوب جواد آشتيانی، مهاجم جانشنين و با آتيه سايپا، يک بار ديرک عمودی دروازه و بار ديگر دروازه بان تيم کويت اسپورتس منجی دروازه شدند.


در اين مسابقه علاوه بر بازی در مجموع خوب سايپا در حفظ نتيجه، از تعويض های خوب و به موقع دايی نمی توان بی تفاوت گذشت.


سايپا در حالی نتيجه ای متفاوت با ليگ برتر ايران اين فصل ايران داشت که در مسابقه با مردان تکنيکی و سريع تيم کويتی، از بازی اميد شريفی نسب، در خط ميانی، به دليل محروميت بی بهره بود.


مسابقه ديگر گروه دو بين نيروی هوايی عراق و الوصل امارات در کويت در سرنوشت صعود سايپا بی تاثير بود. تيم اماراتی در دو بازی با نمايندگان عراق و ايران به امتياز يازده نمی رسد و عراق هم به دليل يک باخت و يک تساوی با سايپا بختی برای صعود ندارد.


ايران – بوسنی: ششم خرداد


فدرسيون فوتبال ايران اعلام کرد که سرانجام بازی تدارکاتی تيم ملی فوتبال ايران پيش از مسابقه با امارات در راه جام جهانی ۲۰۱۰ با تيم ملی بوسنی قطعی شد. اين مسابقه دوستانه در روز ششم خرداد در ورزشگاه آزادی انجام می شود.


تيم ملی ايران در مرحله اول مقدماتی جام جهانی با دو تيم ملی سوريه و کويت به ترتيب در تهران صفر بر صفر و در کويت دو بر دو کرده است. مسابقه سوم با امارات است که در آزادی تهران انجام می شود.


در پايان مسابقه های برگشت دو تيم برتر به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی راه می يابند که در دو گروه پنج تيمی به صورت رفت و برگشت مسابقه خواهند داد.


دو تيم اول هر گروه به طور مستقيم صعود می کنند و از بين تيمهای سوم دو گروه تيم برنده دو مسابقه رفت و برگشت، به مرحله پلی آف راه می يابد تا با تيم برتر اقيانوسيه برای رفتن به آفريقای جنوبی پيکار کند. با حضور استراليا در گروه تيمهای آسيايی، تيم مطرح اقيانوسيه تا کنون نيوزيلند بوده است.


به گفته محمد منصورعظيم زاده، رييس جديد کميته بين الملل فدراسيون فوتبال، اين کميته برای روز فيفا ( بيستم اوت برابر با سی ام مرداد ) در حال عقد قرارداد بازی با تيم ملی مصر، قهرمان آفريقا است. پيش از آن هم در مسابقه های غرب آسيا ايران با تيمهايی چون عراق، قهرمان آسيا، اردن، لبنان، سوريه و فلسطين و احتمالا قطر و بحرين بازی خواهد داشت.


تا کنون برای آمادگی در مسابقه با امارات، نام حريفانی تدارکاتی مانند تيمهای ملی عمان، مالی، کنگو، اسکاتلند و تونس اعلام شده بودند که هيچ کدام به نتیجه ای نرسید.


XS
SM
MD
LG