لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۱۰

آيت الله طاهری: تصدی مجدد رييس دولت نامشروع و غاصبانه است


آیت الله سید جلاالدین طاهری
آیت الله سید جلاالدین طاهری
آيت الله سيد جلال الدين طاهری اصفهانی، امام جمعه سابق اصفهان دربيانيه ای درباره دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است: اين انتخابات را مخدوش و آن را باطل و تصدی مجدد ریيس دولت را برای دور بعد نامشروع و غاصبانه می دانم.

آيت الله طاهری اصفهانی از ائمه جمعه منصوب آيت الله خمينی بود که در سال ۱۳۸۱ در اعتراض به وضعيت جاری کشور از سمت خود استعفا کرد.

آيت الله طاهری در بخشی از نامه نوشته است: «من با ديده گريان و قلبی اندوه بار به عينه می بينم که کهنه دشمنان و مخالفان امام راحل که او را برای مبارزه و تاسيس جمهوری اسلامی تخطئه می کردند، امروز با تمام قوّت و با همان دشمنی تئوری پردازان قدرتمندان شده و از درون به هدم و نابودی عقايد حکومتی مرحوم امام و به موزه فرستادن عملی آن فعالانه مشغول هستند».

امام جمعه سابق اصفهان با انتقاد از مواضع برخی از اعضای شورای نگهبان در حمايت محمود احمدی نژاد به ديدگاههای آيت الله خمينی اشاره کرده و نوشته است:«آيا امام معتقد بود کسانی که بايد در انتخابات بی طرف باشند، رسما وارد حمايت علنی از کانديدای خاصی بشوند؟ آيا شورای نگهبان که بعضی از افراد موثر آن از رقيب جناب آقای ميرحسين موسوی علناً حمايت کرده و می کنند، می تواند ملجا و مرجع برای شکايت شکاة باشد؟»

وی افزوده است:« آيا امام اجازه می داد امکانات عمومی و بيت المال مسلمين برای يک کانديدا بدون هيچ محدوديتی استفاده شود؟ آيا امام هتاکی ها و تهمت های شخص رييس دولت و منسوبينش را به يارانش تحمّل می کرد؟ آيا امام اچازه می داد حيثيت و آبروی افراد اين گونه در معرض و منظر مردم ملعبه بازيگران قدرت و رای بازان حرفه ای قرار گيرد؟ و آيا دين چنين اجازه ای به شما داده است؟ چرا چتر حمايت قانون فقط برای شما و دوستان شما است و تنها هنگامی دين، قانون و امام عزيز می شوند که بتوانيد منفعتی از آن ببريد؟»

آيت الله طاهری اضافه کرده است:« اين از مصاديق عدالت است که سیّد شريف و مظلومی چون ميرحيسن موسوی که در سخت ترين دوران های اين کشور مسئولیّت اداره دولت را با وجود جنگ هشت ساله و محاصره اقتصادی و گروه های محارب و تثبيت انقلاب با موفقيت تمام طی نمود و تا آخرين لحظات عمر امام، عزيز و محبوب اين رادمرد بزرگ بود، اکنون عامل استکبار، اغتشاشگر و مستوجب کيفر باشد و بايد حقوقش پايمال گردد؟ حد و حدود تمامیّت خواهی شما کجا پايان می گيرد؟»

آيت الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان، روز دوشنبه در نامه ای به وزير کشور جمهوری اسلامی ايران، اعلام کرد که صحت دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری تاييد می شود و به اين ترتيب محمود احمدی نژاد برای چهار سال ديگر رييس جمهور ايران خواهد بود.

تاييد انتخابات رياست جمهوری پس از ۱۶ روز جنجال بر سر نتيجه آن اعلام می شود که به تظاهرات صدها هزار نفر در خيابان های ايران منجر شد و تا کنون کشته شدن حداقل ۲۰ نفر در جريان درگيری ها با پليس تاييد شده است.

وزارت کشور ايران روز ۲۳ خرداد اعلام کرد که محمود احمدی نژاد با کسب ۲۴ ميليون و ۵۰۰ هزار رای برنده انتخابات رياست جمهوری شده است.
XS
SM
MD
LG