لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۰

جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی؛ آلمان به انگليس رسيد و غنا حريف آمريکا شد


پايان مسابقه های گروه چهارم جام جهانی ۲۰۱۰ با پيروزی يک بر صفر آلمان بر غنا همراه بود تا با صعود اين دو تيم، آلمان در مرحله دوم رو در روی انگليس بايستد و غنا با آمريکا بازی کند.

در مسابقه ديگر اين گروه صربستان دو بر يک از استراليا شکست خورد تا هم خود حذف شود و هم پيروزی استراليا برای گرفتن جای غنا کافی نباشد. در اين جام استراليا بيشترين ضربه را از آلمان خورد.

در ورزشگاه ساکرسيتی ژوهانسبورگ مرد اول بازی مسعود اوزيل بود که در دقيقه ۶۰ با شليک تماشايی پای چپ دروازه کينگسان، دروازه بان غنا را گشود و تيم افريقايی را از رده اول يک پله پايين کشيد.

آلمان که مسابقه با غنا برايش حساسيتی ويژه داشت، در غياب کلوزه با حالتی تهاجمی ظاهر شد و با تکيه به مردان ميانی کارسازش دروازه غنا را تحت فشار قرار داد.

مسابقه پر هیجان دو تیم با کمترين تعداد گل همراه بود تا هر دو تيم بتوانند صعود کنند. در جام پرشگفتی، برخورد غنا به رهبری ميلووان رايه واچ با آمريکا صعود يکی از این دو تيم در مرحله يکچهارم پايانی را حتمی می سازد.

در بازی بی هراس دو تيم، نخستين بخت گل نصيب کاکائو بازيکن برزيلی تبار آلمانی شد که با شليکی محکم توپ را درست آنجايی زد که دروازه بان غنا ايستاده بود. در پاسخ، پاس سخاوتمندانه کوادوو اساموآ به عقب برای آساموآ گايان با ضربه ای همراه بود که باستيان شواينس تايگر مانع رسيدن آن به دروازه المان شد.

در نيمه دوم آلمان محکم تر از نيمه نخست بازی کرد و در مجموع بر غنا برتری نشان داد. اين برتری در دقيقه ۶۰ به تيم سه بار قهرمان جهان پاسخ مثبت داد. اوزيل بازيساز تيم وردر برمن خود موقعيت را ساخت تا کينگسان سرسخت را با شليکی از راه دور تسليم کند.

غنا نمی خواست مغلوب اين مسابقه باشد به ويژه که برتری دو بر صفر استراليا پيش از تک گل صربستان، انان را با هراس احتمال حذف شدن هم رو در رو ساخته بود. اما بازی محافظه کارانه تيم اروپايی مانع به ثمر رسيدن گل تساوی بخش شد. با اين حال درپايان هر دو تيم از خوشحالی صعود جشن شادی براه انداختند. آلمان روز يکشنبه در مانگوآنگ بلوم فونتاين برای رسيدن به مرحله يکچهارم پايانی با انگليس پيکار می کند و يک روز جلوتر در روستنبورگ، آمريکا با غنا بازی دارد.

در شهر نلسپروئيت، استراليا با گلهای تيم کاهيل در دقيقه ۶۹ و برت هولمن در دقيقه ۷۳ به پيروزی تسکين بخش دو بر يک بر صربستان دست يافت. تک گل صربستان را مارکو پاننليچ در دقيقه ۸۴ به ثمر رساند.

دوتيم غنا و استراليا با چهار امتياز به کار خود پايان دادند و دو تيم در برابر هم يک بر يک مساوی شده بودند، اما در پايان رقابتهای گروهی تفاضل گل به سود غنا بود تا تيم آفريقايی صعود کند .
XS
SM
MD
LG