لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۴

جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی؛ پرتغال و ساحل عاج هم مساوی شدند


دروگبا و رونالدو
دروگبا و رونالدو
در گروه مرگ، نتیجه پيکار تيمهای پرتغال با کريستيانو رونالدو و ساحل عاج با ديدير دروگبا در زير باران شديد پورت اليزابت يک باری سريع و پر افت و خيز اما بدون گل بود.

کریستیانو رونالدو به عنوان بازيکن برتر این مسابقه انتخاب شد؛ هرچند آن بازيکن سرنوشت ساز گذشته منچستريونايتد و حالای رئال مادريد نبود. اما دروگبا با مصدوميت دست در اواسط نيمه دوم به زمين آمد و در لحظه های پايانی يک موقعيت گل را هدر داد.

دو تيم گروه هفتم با وجود يک بازی تهاجمی صفر بر صفر مساوی شدند. اين گروه باحضور برزيل و اين دو تيم به گروه مرگ موسوم شده است. برزيل در آخرين بازی سه شنبه با تيم کره شمالی مسابقه داد که خارج از رده تيمهای مدعی است.

دو تيم پرتغال و ساحل عاج در سراسر مسابقه از خط دفاعی ناگسستنی بهره بردند. نيمه نخست مسابقه ورزشگاه نلسون ماندلا از هر نظر متعادل بود.

جروينيو، سالومون کالو و آرونا ديندانه، نوک پيکان خط حمله سريع و پرتحرک ساحل عاج را ساخته بودند. اما در قطب مخالف زمين اين کريستيانو رونالدو بود که با شليک زيبايش از فاصله ۳۰ متری ديرک دروازه را به لرزه درآورد و به بازی روح داد. پاسخ سياکا تی انه با ضربه آزاد و اسماعيل تيوته هر دو با فاصله کم از بالای دروازه گذشت.

آغاز نيمه دوم نويد گل می داد، اما تلاش مهاجمان آفريقايی بی نتيجه ماند. دروگبا از دقيقه ۶۶ به زمين پای گذاشت و بازی حرکت بيشتری يافت. به نظر می آمد باران شديد هم مانع دستيابی مهاجمان دو تيم به گل باشد. رائول ميرالز و رونالدو با شليکهای راه دور بخت خود را آزمودند. آخرين تلاش ساحل عاج در وقت تلف شده بود که دروگبا با بازوی در دست گرفته در تمام مدت حضورش، پاس عمقی قادر کيه تا را به بيرون هدف زد.

ساحل عاج روز يکشنبه آينده در ساکرسيتی شهر ژوهانسبورگ با تيم پراميد برزيل بازی دارد و روز بعد پرتغال، خاطره بازی حماسی جام جهانی ۱۹۶۶ با کره شمالی را زنده می کند. در آن بازی کره شمالی ابتدا سه بر صفر پيش افتاد ولی اوزه بيو و يارانش با پنج گل بازی را بازيافتند.
XS
SM
MD
LG