لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۲

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران


روزنامه خراسان ، بيانيه ٩ نماینده مجلس و عضو هيئت تحقيق و تفحص از قوه قضاييه را مورد توجه قرار داده ، و نوشته که اين بيانيه واکنش مسئولان قوه قضاييه و مسائل مطرح شده پس از دستگيری عباس پاليزدار را مشکوک و سئوال برانگیز خوانده است.


به نوشته اين روزنامه ، در بخشی از اين بيانيه که در انتهای آن نام نادران، نجابت، زاکانی، طباطبايی نژاد، دهقان، کامران، کوچک زاده، آجرلو و اخوان بی طرف به چشم می خورد ،نسبت به تحت تعقيب قرار گرفتن برخی از امضاء کنندگان اين بيانيه از سوی دادستانی تهران ، و وارد آوردن اتهام سرقت اسناد محرمانه و سری به آنان انتقاد شده است.


روزنامه خراسان همچنين به نقل از الياس نادران يکی از نويسندگان و با اشاره به اظهارات اخير سعيد مرتضوی و تکرار اتهامات قبلی در مورد عوامل پشت پرده افشاگريهای پاليزدار،نوشته«اعضای هيئت تحقيق و تفحص بعد از اين سخنان بر آن شدند که بيانيه ای برای تنوير افکار عمومی صادر کنند.»


«از زود پیری دختران بولیویایی تا زود مرگی جوانان ایرانی»


روزنامه آفتاب يزد ، طی سرمقاله ای با عنوان «از زود پيری دختر بوليويايی تا زود مرگی جوانان ايرانی » نسبت به سکوت خبری در مورد دانشجو بودن ، کارگران کشته شده در جريان ريزش ساختمانی در تهران انتقاد کرده است.


اين روزنامه با تاکيد براينکه مرگ اين جوانان دانشجو که مجبور بودند برای تامين هزينه خود به کارگری ساختمان بپردازند ، نه صدای نمايندگان مجلس را در آورده ،و نه برای هيچ يک از شخصيت های سياسی و مقامات رسمی کشور مهم بوده است.


به نوشته این روزنامه « گناه اين جوانان و خانواده ايشان ‌ آن بود که نه به رانتی برای تامين هزينه‌های تحصيل خود دسترسی داشتند و نه از ميان دستگاههای رسمی‌ کسی حاضر بود تا اتمام تحصيل ، هزينه‌های آنها را تأمين کند. »


آفتاب يزد با اشاره به کمک های چند ميليارد دلاری از بودجه ملت ايران به کشورهای آمريکای لاتين ،عراق و لبنان ، و ساير مناطق نوشته است « راستی آن مقام عاليرتبه که برای "زودپيری" دختر ۱۶ ساله بوليويايی نگران بود اکنون برای "زود مرگی" تعدادی جوان مستعد ايرانی چقدر غصه دار شد؟ و چرا حاضر نشد در موضوع اخير نيز همانند زمان بازگشت از بوليوی، اعلام غصه‌داری کند؟ »


پلمب آموزشگاه های زبان به اتهام بدحجابی


روزنامه اعتماد از پلمب آموزشگاه های زبان در تهران خبر داده است.به نوشته اين روزنامه ، اداره اماکن تهران بزرگ طی هفته های اخير اقدام به پلمب چندين آموزشگاه تدريس زبان های خارجی به دليل بدحجابی کرده است.


روزنامه اعتماد با اشاره به اين که پلمب آموزشگاه های زبان انگلیسی در پی اجرای طرح امنيت اجتماعی در اماکن خصوصی رخ داده ، نوشته « در روزهای اخير ماموران اداره اماکن به صورت سرزده به کلاس های درس آموزشگاه ها سرکشی کرده اند و به حجاب کارآموزان ايراد گرفته اند. »


درگیری مسلحانه در شمالغرب کشور


روزنامه کيهان از درگيری مسلحانه در شمال غربی کشور خبر داده ، و نوشته که سپاه عاشورا ۵ تن را طی اين درگيری ها کشته يا زخمی کرده است.


اين روزنامه ، از قول « مجيد ارجمندی فر » ، فرمانده تيپ امام زمان سپاه عاشورا در آذربايجان شرقی ، کشته شدگان را « اشرار » توصيف کرده ، و نوشته که يکی از فرماندهان اين گروه مسلح نیز طی درگيری کشته شده است.


اين مقام سپاه پاسداران به روزنامه کيهان ، گفته است : هم اينک سپاه عاشورا ، در تعقيب ۴ نفر ديگر است که در درگيری ها زخمی و در کوه های منطقه مخفی شده اند.


طی ماه های اخیر گروه پژاک يک گروه مسلح کرد طی ماه های اخير بارها با نيروهای سپاه پاسداران در مناطق مرزی شمال غربی کشور ، درگيری مسلحانه داشته و تعدادی از هر دو طرف طی این درگیرها کشته شده اند.


تجمع معلمان حق التدریس


روزنامه رسالت ، از تجمع معلمين حق‌التدريسی در مقابل مجلس خبر داده است.به نوشته اين روزنامه ، صبح یک شنبه عده‌ای از معلمان حق‌التدريس شهرهای اصفهان و قم با در دست داشتن پلاکارد نسبت به لغو استخدام خود اعتراض داشتند.


رسالت نوشته « قانون استخدام معلمين حق‌التدريس در زمان وزارت علی احمدی ملغی شده است. »هفته گذشته نیز روزنامه ها از تجمع معلمان حق التدریس در مقابل مجلس شورای اسلامی خبر داده بودند.


XS
SM
MD
LG