لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۶

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه جمهوری اسلامی ، از افزايش تحرکات دولت برای شکست استيضاح علی کردان خبر داده است.


به گزارش این روزنامه « با اعلام وصول طرح استيضاح وزير کشور توسط هيات رئيسه مجلس شورای اسلامی تحرکات برای رای نياوردن استيضاح و ابقا علی کردان افزايش يافته است. »


روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به برخی فشارهای وزارت کشور بر نمايندگان شهرستانی مجلس ، نوشته علاوه بر بعضی معاونت ها ، در خود وزارت کشور به استانداران نيز توصيه شده است با نمايندگان مناطق تحت مسئوليت خود در اين زمينه گفتگو کنند.


این روزنامه همچنین نوشته « تماس های مستقيم از وزارت کشور با نمايندگان و تامين خواسته های آن ها نيز اقدام ديگری است که با هدف مخالفت با طرح استيضاح وزير کشور صورت می گيرد. »


«قيمت برق و آب ۷ برابر می شود»


روزنامه سرمايه ، هفت برابر شدن بهای برق و آب را مورد توجه قرار داده ، و به نقل از وزير نيرو نوشته « يارانه آب و برق تا سه سال آينده به طور کامل حذف می شود ، و در اين صورت و با حذف اين يارانه ها بهای آب و برق خانگی تا هفت برابر افزايش می يابد. »


به نوشته این روزنامه هم اکنون مشترکان يک هفتم از هزينه مصرف واقعی خود را می پردازند ، و شش هفتم مابقی را دولت پرداخت می کند که در صورت حذف يارانه ها مشترکان خود بايد کل مبلغ را بپردازند.


سرمایه همچنین در تشریح این تغییرات نوشته « در حال حاضر اگر مصرف مشترکی ۴۶ هزار تومان در ماه باشد او تنها شش هزار و پانصد تومان پرداخت کرده و بقيه آن را دولت به صورت يارانه پرداخت می کند اما در صورت حذف يارانه ها مشترکين بايد کل اين مبلغ را پرداخت کنند. »


اعدام دو نفر در زاهدان


روزنامه کيهان ، از اعدام دو نفر در زندان مرکزی استان سيستان و بلوچستان خبر داده است.


این روزنامه اسامی اعدامیان را منتشر نکرده اما زمان اعدام این دو نفر را صبح روز دوشنبه گذشته و اتهام اعدامیان را « قاچاق مواد مخدر » ذکر کرده ، و نوشته که آن ها در زندان مرکزی زاهدان اعدام شده اند.


کیهان به نقل از روابط عمومی دادگستری زاهدان تاکید کرده که این دو نفر به اتهام مشارکت در حمل مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند و حکم اعدام پس از تاييد مراجع عالی قضايی به اجرا درآمده است.


«خشنودی احمد جنتی،نگرانی احزاب»


روزنامه کارگزاران ، اظهارات احمد جنتی درباره مجريان و ناظران انتخابات را مورد توجه قرار داده ، و نوشته « در شرايطی که دبير شورای نگهبان از يکدست شدن نهادهای اجرايی و نظارت بر انتخابات در دوران دولت احمدی‌نژاد ابراز خشنودی کرده است ، فعالان سياسی اصلاح‌طلب نگرانی خود را از سلامت و آزادی انتخابات آتی رياست‌جمهوری ابراز می‌کنند. »


به نوشته اين روزنامه آقای جنتی با انتقاد از مجريان و ناظران دوره های قبلی انتخابات ، گفته « الان که انتخابات برگزار می‌شود ‌، دستگاه‌ها با هم هماهنگ هستند که اين حالت را بايد حفظ کرد. »


به گزارش کارگزاران « همزمان با اظهارات جنتی ، سران خانه احزاب ديروز در مصاحبه‌ای مطبوعاتی ، از مسوولان برگزاری انتخابات خواستند تا به مردم در خصوص سلامت انتخابات اطمينان دهند. »


کاهش دارايی خارجی بانک ها


روزنامه اعتماد ، از کاهش ۵۱ درصدی دارايی خارجی بانک های ايرانی خبر داده ، و گزارش کرده « خالص دارايی های خارجی شبکه بانکی ايران طی ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ماه امسال با کاهشی شديد و حدود ۵۱ درصدی مواجه شده است. »


به نوشته اين روزنامه « خالص دارايی های خارجی بانک ها از ۵۸ هزار ميليارد ريال در پايان بهار ۸۶ به ۲۸ هزار ميليارد ريال در ابتدای تابستان امسال تنزل پيدا کرده است. »


بنا بر گزارش روزنامه اعتماد « اين کاهش شديد که از زمستان سال گذشته آغاز شده در سال های گذشته روند افزايشی داشته ، و حتی در برخی سال ها مانند سال ۸۱ و ۸۳ رشدی ۶۰۶ و ۲۳۲ درصدی را تجربه کرده بود. »


XS
SM
MD
LG