لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۵

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه جمهوری اسلامی ، ضمن انتشار گزارشی در مورد عدم ارايه طرح تحول اقتصادی از طرف محمود احمدی نژاد به مجلس ، از مخالفت دوباره رييس مرکز پژوهش های مجلس با اين طرح خبرداده است.


به نوشته اين روزنامه ، احمد توکلی گفته « تورم ناشی از طرح تحول اقتصادی به سختی قابل کنترل خواهد بود ، و اگر دولت بخواهد بدون ارزيابی صحيح و کار کارشناسی طرح تحول را اجرا کند ، مناسب نيست. »


رئیس مرکز پژوهش های مجلس درباره اظهارات نمايندگان مجلس درباره تورم زا بودن اين طرح نيز گفته « مجلس هم به دنبال خير و صلاح مردم است ، و می خواهد ببيند تورم ناشی از طرح تورم اقتصادی را می توان کنترل کرد يا خير. »


روزنامه جمهوری اسلامی همچنين با اشاره به سفر محمود احمدی نژاد به تبريز و عدم حضور وی در مجلس به رغم اعلام قبلی ، نوشته « در پی عدم حضور رئيس جمهور در جلسه علنی چهارشنبه مجلس برای ارائه گزارش عملکرد دولت در چارچوب برنامه توسعه چهارم و نيز ارائه لايحه تحول اقتصادی ، زمان جديد ارائه اين لايحه به مجلس هم اکنون با ابهام روبرو شده است. »


چک پول های۲۰۰ هزار تومانی


روزنامه سرمايه ، از قول مديرکل سازمان توليد اسکناس و مسکوک بانک مرکزی از چاپ چک پول های ۲۰۰ هزار تومانی و ضرب سکه های ۱۰۰ تومانی خبرداده است.


به گزارش اين روزنامه مجيد صنيعی گفته « چک پول های ۲۰۰ هزار تومانی هم اکنون در مراحل چاپ است که البته ممکن است اين چک پول ۲۰۰ هزار تومانی امسال يا سال آتی وارد بازار شود. »


به نوشته سرمايه ، مجيد صنيعی درباره ضرب سکه های ۱۰۰ تومانی نيز گفته « درحال ضرب سکه های ۱۰۰ تومانی نيز هستيم که اين سکه ها تا پايان امسال وارد بازار خواهد شد. »


«هشدار به مخالفان احمدی نژاد»


روزنامه کارگزاران ، اظهارات مدير کل سياسی وزارت کشور درباره مخالفان احمدی نژاد را مورد توجه قرار داده ، و از قول وی نوشته « دشمن در راستای هجمه‌های تبليغاتی خود عليه دولت نهم ، درصدد القای شعار "نه به احمدی‌نژاد" در آستانه انتخابات رياست‌جمهوری است. »


به نوشته اين روزنامه ، محمود عباس زاده مشکينی ضمن هشدار به منتقدان گفته « در حال حاضر دشمنان خارجی و برخی عوامل داخلی به دنبال اين تز هستند که بعد از احمدی نژاد هر کسی بر سرکار بيايد بهتر است. »


تاييد کشتنه شدن ۷ گروگان پاسگاه مرزی سروان


روزنامه کيهان در گزارشی به نقل از روابط عمومی بنياد شهيد استان خراسان رضوی ، کشته شدن هفت تن از اعضای يک پاسگاه مرزی سراوان که توسط گروه عبدالمالک ريگی به گروگان گرفته شده بودند را اعلام کرد.


به نوشته اين روزنامه « هفت نفر کشته شده با نام های عليرضا اسماعيل زاده ، محمد احسان پور ، حسن صفری ، علی خيده ، مرتضی کاريزنوی ، احمدکيوانلو شهرستانکی و جواد حسن زاده از شهرهای مشهد ، فيض آباد ، نيشابور ، سبزوار و کاشمر از اهالی استان خراسان رضوی بوده اند. »


کيهان به نقل از مقامات بنياد شهيد استان خراسان رضوی نوشته که تاکنون جسد هيچ کدام از کشته شدگان تحويل مقامات ايرانی نشده است.


مقام های دولتی تا پیش از این به رغم انتشار اخبار مختلف در خصوص سرنوشت ماموران به گروگان گرفته شده پاسگاه مرزی سراوان ، از تائید آن خودداری کرده بودند.


روش شوهريابی در کميته امداد


روزنامه اعتماد ، نحوه شوهريابی برای دختران تحت پوشش کمیته امداد را مورد توجه قرار داده ، و از قول معاون این نهاد نوشته « ما در کميته امداد در رابطه با همسريابی برای افراد تحت پوشش دو روش مستقيم و غيرمستقيم داريم. »


به نوشته اين روزنامه حميدرضا ترقی درباره اين روش ها گفته « روش مستقيم را فقط در رابطه با دخترانی که در طرح جداسازی از والدين نگهداری می کنيم به کار می بريم ، به اين صورت که توسط خيرين و مددکاران برای شان شوهر فراهم می کنيم. »


عضو شورای مرکزی کميته امداد در ادامه گفته « برای روش دوم راه های متفاوتی داريم، مثلا دخترها را همراه مادران شان به اردوهای زيارتی می بريم و در آنجا بعضی مادران ، دخترها را برای پسرهای خود شناسايی می کنند و خود به خود زمينه ازدواج اين ها فراهم می شود. »


به گزارش اعتماد ، آقای ترقی درباره راه های ديگر شوهر يابی برای دختران تحت پوشش کميته امداد نیز گفته « هر ساله حدود ۳۰ هزار مراسم روضه خوانی و سخنرانی در خانه های مددجويان برگزار می کنيم ، روحانی را خودمان اعزام می کنيم و بعد آنجا مقدمات ازدواج فراهم می شود. »


XS
SM
MD
LG