لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۸

بررسی روزنامه های صبح يک شنبه ايران


روزنامه ايران ، ارگان رسمی دولت ، از قول معاون حقوقی و پارلمانی نيروی انتظامی از محکوميت ۴۰۰ نفر از ماموران متخلف اين نيرو خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه مهدی محمدی فر گفته « ۴۰۰ نفر از ماموران نيروی انتظامی به دليل تخلفاتی چون تصادفات و تيراندازی نابهنگام محکوم شده ، و ۴ نفر از ماموران نيز به قصاص مرگ محکوم شده اند. »


معاون حقوقی نيروی انتظامی گفته « از آنجا که پليس هر روز با هنجارشکنان ، قاچاقچيان مسلح و تبهکاران گوناگون مبارزه می کند ، پس در اين شرايط چاره ای جز استفاده از سلاح نيست. »


به گزارش روزنامه ايران ، معاون نيروی انتظامی همچنين درباره افزايش تيراندازی های نامطلوب و اشتباه از سوی ماموران این نیرو ، گفته « قوانين کاربرد سلاح هنگام مأموريت تدوين شده و به صورت کتابچه ای در اختيار مأموران قرار گرفته است. »


مهدی محمدی فر همچنین خبر داده که نيروی انتظامی ۶ ميليارد تومان ديه ، بابت تيراندازی ها و صدمات وارده به شهروندان ايرانی بدهکار است.


تفسیر لاریجانی از رای اعتماد مجدد کابینه


روزنامه کيهان ، اظهارات رييس مجلس شورای اسلامی درباره استيضاح يک وزير ديگر کابينه محمود احمدی نژاد را مورد توجه قرار داده ، و از قول وی نوشته « با يک تغيير ديگر احتياجی به رای اعتماد کابينه نيست. »


به نوشته اين روزنامه علی لاريجانی در خصوص اينکه اگر يک تغيير ديگر در کابينه دولت نهم انجام شود بايد کل کابينه دوباره رای اعتماد بگيرد ، گفته « من فکر نمی کنم اين تفسير درستی باشد ، زيرا وزير کشور تاکنون سه بار تغيير کرده ، ولی چون يک وزارتخانه بوده از نظر حقوقی يک بار محسوب می شود.اين موضوع به بررسی حقوقی نياز دارد. »


روز شنبه بيش از ۴۰ نماينده مجلس در ديداری با لاريجانی از عدم اعلام وصول طرح استيضاح وزير جهاد کشاورزی از سوی هيات رييسه مجلس انتقاد کرده و خواستار استيضاح اين وزير شدند.


به نوشته کيهان ، رئيس مجلس هشتم گفته « من توصيه می کنم که نمايندگان از ظرفيت خود زود استفاده نکنند تا آنجا که ممکن است مسائل را با گفت وگو حل کنند ، اما اگر به نتيجه نرسيدند اين اختيار را دارند که وزيری را استيضاح کنند. »


مخالفت با استخدام معلمان حق التدريسی


روزنامه جام جم ، از مخالفت صريح وزير آموزش و پرورش با استخدام هزاران معلم حق التدريسی در آموزش و پرورش خبرداده است.


به نوشته اين روزنامه عليرضا علی احمدی گفته « به هيچ وجه موافق استخدام معلمان حق‌التدريس و نهضت‌ياران سوادآموزی نيستم و معتقدم استخدام معلمان حق‌التدريسی برابر با انهدام آموزش و پرورش است. »


به نوشته جام جم ،وزير آموزش و پرورش با انتقاد از طرح مجلس برای استخدام ۱۰ هزار نيروی حق التدريسی نيز گفته « مجلس برای همين تعداد هم بودجه ای به وزارتخانه اختصاص نداده است. »


اين روزنامه تعداد معلمان منتظر استخدام در آموزش و پرورش را هزاران نفر اعلام کرده ، و از قول علی احمدی نوشته « در ابتدا عنوان شد تنها ۵۰ تا ۶۰ هزار نيرو برای استخدام در آموزش و پرورش وجود دارد که پس از بررسی دقيق فهميديم که ۵۲۰ هزار نفر در صف استخدام هستند. »


«قليان دوباره ممنوع شد»


روزنامه اعتماد ، خبر داده که کميسيون فرهنگی دولت دوباره ممنوعيت عرضه قليان در اماکن عمومی را تصويب کرده است.


اين روزنامه به نقل از معاون سلامت وزرات بهداشت درباره زمان اجرای اين مصوبه نوشته « اين مصوبه اکنون به وزارت کشور ابلاغ شده و وزارت کشور نيز بايد اجرای آن را به مراجعی که بايد با عرضه کنندگان قليان در اماکن عمومی برخورد کنند ابلاغ کند تا عملياتی شود. »


خروج سرمايه از بانک های دولتی


روزنامه سرمايه ، از به وجود آمدن يک بحران تازه در اقتصاد ايران خبر داده ، و از قول مديرعامل بانک ملی نوشته « مردم درحال خارج کردن سرمايه خود از بانک های دولتی هستند. »


علی صدقی گفته « مردم در حالی که سپرده های خود را برای دريافت سود بيشتر از بانک های دولتی خارج و به بانک های خصوصی منتقل می کنند ، درعين حال برای اخذ تسهيلات به دليل پايين بودن نرخ سود تسهيلات به بانک های دولتی هجوم می آورند. »


به نوشته روزنامه سرمايه ، مديرعامل بانک ملی با بزرگ توصيف کردن اين مشکل ، تاکيد کرده « اگر بنا باشد که تسهيلات توسط بانک های دولتی پرداخت شود ، و سپرده ها در بانک های خصوصی گذاشته شود ، به طور قطع بانک های دولتی نيز نمی توانند در آينده نزديک منابعی برای پرداخت تسهيلات داشته باشند. »


XS
SM
MD
LG