لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۱

بررسی روزنامه های صبح يک شنبه ايران


روزنامه سرمايه ، به نقل از جانشين فرمانده ستاد کل نيروهای مسلح نوشته «ما در آستانه جنگ احتمالی قرار داريم.»


به نوشته اين روزنامه سرلشکر پاسدار غلامعلی رشيد با اين ادعا که « اطلاعات ما می گويند حداقل در دو مقطع زمانی دشمن قصد حمله به ايران را داشت » گفته است « تهديدات آمريکا ساختارمند شده است و در منطقه پايگاه های نظامی ايجاد کرده اند. اين تهديدات ساختاری بسيار خطرناک است. »


اين مقام ستاد کل نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ، همچنين گفته « ما سه منطقه آسيب پذير شمال غرب ، جنوب شرق و خوزستان را داريم که بايد به آنها توجه ويژه کنيم. »


به نوشته سرمايه ، غلامعلی رشيد همچنين درباره سه تهديد عمده عليه جمهوری اسلامی نيز گفته « کاهش قيمت نفت ، احتمال حادثه سازی از سوی اسرائيل و القاعده ، و تحولات اجتماعی احتمالی سه تهديد عمده هستند. »


«درمجلس حرف بی مبنا زدند»


روزنامه اعتماد ملی ، واکنش محمود احمدی‌نژاد به اظهارات نمايندگان مجلس در جريان استيضاح علی کردان و رای اعتماد به صادق محصولی را مورد توجه قرار داده ، و به نقل از رئيس جمهوری اسلامی نوشته « در مجلس برخی حرف‌های بی‌مبنا زدند. »


به نوشته اين روزنامه « احمدی نژاد تنها چند روز پس از برگزاری جلسه استيضاح و رای اعتماد علی کردان و صادق محصولی انتقادات شديدی را نسبت به نمايندگان مجلس مطرح کرد. »


اعتماد ملی نوشته رئيس جمهوری اسلامی در مراسم توديع و معارفه وزرای سابق و جديد کشور ، خطاب به وزیر جدید کشور گفته است : در اين چند سال کوتاه آمدم ولی ديگر کوتاه نمی‌آيم. ديگر حق نداريد برای راضی کردن اين آقا و آن آقا از آرمان‌های انقلا‌ب کوتاه بياييد.


بازداشت جوانان به اتهام شيطان پرستی


روزنامه اعتماد ، به نقل از یک فرمانده نيروی انتظامی از « دستگيری تعدادی از شيطان پرستان در استان های مختلف » خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه جانشين پليس آگاهی کشور گفته که افراد دستگير شده اغلب جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله هستند که به اتهام شیطان پرستی بازداشت شده اند.


احمد محمودی فر همچنين ادعا کرده « رشد شيطان پرستی بيشتر به قشر مرفه جامعه و افرادی که ارزش های اخلاقی و دينی ضعيف دارند، مربوط می شود » گفته که نيروی انتظامی اين موضوع را طک خطر می داند و به همين دليل اقدام به بازداشت جوانانط به اتهام شيطان پرستی در استان های مختلف و به ويژه تهران کرده است.


گفتگو در خانه؛۱۷ دقيقه در شبانه روز


روزنامه جام جم ، گزارش داده که سهم زوج‌های ايرانی از گفتگو با يکديگر در خانه ، فقط ۱۷ دقيقه در شبانه روز است.


به نوشته اين روزنامه ، تحقيقات انجام شده از سوی گروه جامعه‌شناسی خانواده دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی نشان می‌دهد که اگر ديالوگ‌های « سلام و احوالپرسی » ، و « سوالات ضروری » از مجموع صحبت‌های يک خانواده حذف شوند ، هيچ زمانی برای ديالوگ به معنای تبادل احساس ، نظرات ، مفاهيم حسی و انسانی بين خانواده‌ها صورت نمی‌گيرد ، و ميزان گفتگو ميان زوجين در طول شبانه‌روز ، به کمتر از ۱۷ دقيقه می‌رسد.


جام جم در خصوص علت کاهش شديد مدت گفتگوی زوج های ايرانی در خانه ، نوشته « نتايج اين تحقيقات نشان می‌دهد به دليل مشکلات اقتصادی ناشی از افزايش تورم و اشتغال بيش از حد زوجين ، ميزان گفتگو ميان زوجين در طول شبانه‌روز به کمتر از ۱۷ دقيقه می‌رسد. »


«هشدار وزارت اطلاعات در مورد جاسوسی اينترنتی»


روزنامه کيهان ، به نقل از یک مقام وزارت اطلاعات به مسئولان کشور هشدار داده تا « مراقب جاسوسی اينترنتی » باشند.


اين روزنامه نوشته که مدير کل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات روز شنبه در حاشيه اعلام خبر اعدام علی اشتری به اتهام جاسوسی ، « به همه کاربران شبکه جهانی اينترنت بويژه مديران و مسئولان درباره نحو استفاده از چنين شبکه هايی هشدار جدی داده است. »


کيهان به نقل از اين مقام وزارت اطلاعات نوشته « در موضوع اينترنت خطری جدی در تمام جهان وجود دارد و تعرض های اطلاعاتی بسياری در اين زمينه است که البته ما نيز اقداماتی را در اين خصوص انجام می دهيم. »


اين مقام وزارت اطلاعات همچنين خطاب به کاربران اينترنت در ايران گفته « دقت های فردی و افزايش فيلترهای شخصی در اين زمينه امری ضروری است. »


XS
SM
MD
LG