لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۶

شاهزاده ولید بن طلال از آزادی خود طی روزهای آینده خبر داد


شاهزاده ولید بن طلال،
شاهزاده ولید بن طلال،

شاهزاده ولید بن طلال، میلیاردر سعودی که در جریان موج «مبارزه با فساد مالی» در عربستان بازداشت شده است، روز شنبه هفتم بهمن اظهار داشت، انتظار دارد که طی روز های آینده آزاد شود.

شاهزاده ولید بن طلال در محل بازداشت خود در هتل ریتز کارلتون ریاض با رویترز مصاحبه کرده است. وی دو ماه پیش به همراه ده ها نفر از اعضای خانواده سلطنتی عربستان، وزرای کنونی و مقام های سابق آن کشور، به دستور «کمیته مبارزه با فساد» بازداشت شد.

شاهزاده ولید بن طلال در نخستین مصاحبه خود از زمان بازداشت، اظهار داشت که در گفت وگو با مقام های دولتی بر بی گناهی خود تاکید کرده است و انتظار دارد که با آزادی طی روزهای آینده، بتواند همچنان کنترل کامل بر شرکت بین المللی سرمایه گذاری «هولدینگ سلطنتی» را دست داشته باشد، بدون این که بخشی از دارایی های خود را به دولت واگذار کند.

او گفته است: هیچ اتهامی مطرح نیست. بلکه بحث و گفت وگوهایی بین من و حکومت در جریان است. فکر می کنم که همه چیز طی چند روز به پایان برسد.

شاهزاده ولید بن طلال گزارش ها در خصوص بدفتاری با وی را تکذیب کرد و گفت که با او خیلی خوب رفتار شده است.

او اضافه کرده است که انجام این مصاحبه را برای رد چنین گزارش هایی پذیرفته است.

براساس برآورد نشریه فوربس، ولید بن طلال بن عبدالعزیز ثروتی بالغ بر ۱۷ میلیارد دلار دارد. وی از سهام داران توییتر و «سیتی گروپ» است و در شماری از هتل های مهم در پاریس و نیویورک سرمایه گذاری کرده است.

«کمیته مبارزه با فساد» به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در آبان ماه دستور بازداشت شماری از شاهزادگان، وزرا و تعدادی از وزرای سابق را صادر کرد. مقام های این کمیته، شاهزاده ولید بن طلال را به پولشویی وپرداخت رشوه متهم کردند.

پیش از این مقام‌های سعودی گفته‌ بودند که «کمیته مبارزه با فساد» تاکنون از ۲۰۸ نفر بازجویی کرده و این افراد دست‌کم ۱۰۰ میلیارد دلار «کسب مال غیرمشروع» کرده‌اند.

با استفاده گزارش های رویترز و رادیو فردا؛ خ.ک/ت.ت
XS
SM
MD
LG