لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۱۲

دادستان‌های آمریکایی یک ایرانی را به تلاش برای انتقال غیرقانونی قطعات موشک متهم کردند


عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

دادستان‌های فدرال در شیکاگو یک بازرگان ۵۶ ساله ایرانی را به تلاش برای صادرات غیرقانونی مواد و قطعات قابل استفاده در ساخت موشک به ایران متهم کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، دادستان های فدرال سعید ولدبیگی را متهم کرده اند که در سال ۲۰۱۱ تا در تلاش بوده است به طور غیرقانونی لوله‌های آلومینیوم که در صنایع موشکی و هوافضا کاربرد دارند از ایالت ایلینویز و از طریق کشورهای بلژیک و مالزی به ایران منتقل کند.

در کیفرخواست ارائه شده به دادگاه هشت اتهام علیه سعید ولدبیگی مطرح شده است.

طبق این گزارش، سعید ولدبیگی هم اکنون فراری است و از سوی مقامات ایالات متحده تحت پیگرد قانونی قرار دارد. دادستا‌ن‌های فدرال جزئیات بیشتری در خصوص محل اقامت احتمالی این بازرگان ایرانی ارائه نکرده اند.

حکم جلب سعید ولدبیگی در سال ۲۰۱۶ صادر شده است.

آسوشیتدپرس می گوید، این بازرگان ایرانی به تقلب در انتقال پول و نقض تحریم های ایران متهم شده است.

به گزارش شیکاگو تریبون، دادستان های فدرال گفته اند،اتهامات علیه سعید ولدبیگی در ارتباط با پرونده یک بازرگان بلژیکی مطرح شده اند.

نیکولاس کیگا، مدیر یک شرکت بلژیکی که با ایران همکاری می‌کرده در سال ۲۰۱۵ به اتهام نقض تحریم های ایران از طریق خرید لوله‌های آلومینیومی و انتقال آن به ایران‌ به دو سال و سه ماه زندان محکوم شد.

نیکولاس کیگا در نیویورک بازداشت و در دادگاه فدرال شیکاگو محاکمه شد.

ماه گذشته نیز دادستان‌های فدرال آمریکا یک زن را در ایالت نیوجرسی متهم کردند که با یک شبکه قاچاق قطعات هواپیما از آمریکا به ایران همکاری می‌کرده است.

آسوشیتدپرس گفته بود این شبکه بیش از دو میلیارد دلار قطعات هواپیما از آمریکا به ایران قاچاق کرده است.

یک شهروند ایرانی- کانادایی نیز در آذرماه سال گذشته به اتهام تلاش و برنامه ریزی برای دور زدن تحریم ها علیه ایران به ۳۲ ماه زندان محکوم شد.

با استفاده از گزارش های آسوشتیدپرس و رادیو فردا
XS
SM
MD
LG