لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۰

روحانی: صدا و سیما و رسانه‌ها سیاه‌نمایی نکنند


حسن روحانی می‌گوید که بیشتر مشکلات اقتصادی ناشی از مدیریت نادرست در گذشته است.
حسن روحانی می‌گوید که بیشتر مشکلات اقتصادی ناشی از مدیریت نادرست در گذشته است.

حسن روحانی با اشاره به اعتراض‌های خیابانی اخیر در ایران، از صدا و سیما و سایر رسانه‌ها خواست از نشر «شایعات» و «سیاه‌نمایی» خودداری کرده و «به وظیفه ملی» خود عمل کنند.

آقای روحانی در جلسه روز چهارشنبه ۲۰ دی هیات دولت، در عین حال از اظهارات رهبر جمهوری اسلامی درباره ضرورت حل مشکلات اقتصادی مردم استقبال کرد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای گفته که باید سخنان معترضان را «شنید» و «در حد وسع و توان به آن‌ها پاسخ داد».

حسن روحانی با این حال گفت که «مشکلات اقتصادی یک شبه پدید نیامده و عمدتاً ناشی از مدیریت نادرست در گذشته» است.

رئیس جمهور ایران افزود که «حل مشکلات اقتصادی و تامین حقوق شهروندان دستور کار اصلی دولت است.»

روحانی در ادامه خطاب به صدا و سیما و سایر رسانه‌ها گفت «با حفظ هوشیاری، از نشر شایعات، تخریب و سیاه‌نمایی که خواست بدخواهان نظام و مردم است، خودداری نمایند و به وظیفه ملی خود عمل کنند.»

پیش از وی نیز اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اعتراض‌های خیابانی سراسری در ایران، گفته بود که «می‌خواستم با مردم به طور مستقیم صحبت کنم اما صدا و سیما بهانه مشکل فنی آورد.»

آقای جهانگیری در نخستین کنگره سالگرد درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی افزوده بود که «صدا و سیما باید در روشش تغییر ایجاد کند. صداوسیما نمی‌تواند در دست عده‌ای محدود تندرو باشد.»

وی اضافه کرده بود که «چرا این گونه رفتار می‌کنید؟ رسانه ملی باید حتی در اختیار معترضان و همه مردم باید باشد.»

این در حالی است که علیرضا برازش، مدیر شبکه یک تلویزیون ایران، سخنان معاون اول رئیس‌ جمهور را تکذیب کرده است.

آقای برازش گفته که «شنبه شب برنامه نگاه یک به درخواست آقای جهانگیری به وی اختصاص پیدا کرد، اما در آخرین ساعات معاون اول رئیس جمهور در برنامه حضور پیدا نکرد و ما مجبور شدیم نگاه یک این هفته را از جدول پخش حذف کنیم.»

وی اضافه کرده که سازمان صداوسیما «همین امروز هم آماده است در هر ساعت و برنامه‌ای که آقای معاون اول رئیس جمهور بخواهد میزبان وی باشد.»

صدا و سیمای جمهوری اسلامی و رسانه‌های وابسته به آن، تا دو روز تظاهرات اعتراضی در بسیاری از شهرهای ایران را که دست‌کم ۲۵ کشته بر جا گذاشته، پوشش ندادند.

پیش از این هم فعالان سیاسی و مدنی بارها از گزینشی عمل کردن رادیو تلویزیون دولتی ایران بشدت انتقاد کرده‌اند.

رئیس سازمان صدا و سیما از طرف رهبر جمهوری اسلامی منصوب می‌شود و کیفیت پایین و جهت‌دار برنامه‌های این سازمان باعث شده تعداد قابل توجهی از مردم ایران به جای رادیو تلویزیون داخلی، رو به شبکه‌های ماهواره‌ای بیاورند.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق ایران گفته بود که ۷۱ درصد از مردم تهران از ماهواره استفاده می‌کنند. این در حالی است که استفاده از ماهواره در ایران از نظر قانونی ممنوع است.

با استفاده از گزارش‌های ایلنا، مهر، کلمه و رادیو فردا؛ ب.ب/ا.ع
XS
SM
MD
LG