لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۸

سفیر روسیه در آمریکا خواستار برقراری تماس های نظامی بین دو کشور شد


آناتولی آنتونوف، سفیر جدید روسیه در واشینگتن
آناتولی آنتونوف، سفیر جدید روسیه در واشینگتن

آناتولی آنتونوف، سفیر جدید روسیه در واشینگتن روز چهارشنبه گفته است، آمریکا و روسیه می بایست تماس های نظامی و سیاسی خود را دوباره برقرار کنند.

به گزارش رویترزِ، آناتولی آنتونوف در گفت‌وگو با وب سایت روزنامه کامرسانت تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده است که نشست های مشترک وزاری خارجه و دفاع روسیه و آمریکا در قالب دو به دو دوباره از سر گرفته بشود.

تماس های نظامی آمریکا و روسیه به دنبال بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴ توسط واشینگتن تعلیق شد.

سفیر روسیه در واشینگتن همچنین خواستار برگزاری نشست هایی بین سران سرویس امنیت فدرال روسیه با سرویس اطلاعاتی خارجی آمریکا، اداره تحقیقات مرکزی آمریکا (اف بی آی) و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) شده است.

آناتولی آنتونوف گفته است، همکاری بین شورای امنیت ملی روسیه و شورای امنیت ملی آمریکا می تواند به مبارزه با تروریسم، حملات سایبری و ثبات راهبردی کمک کند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، سی‌ام مرداد ماه، آناتولی آنتونوف معاون پیشین وزیر دفاع این کشور را به عنوان سفیر جدید این کشور در واشینگتن منصوب کرد.

آقای آنتونوف که در یک سال گذشته از معاونان وزارت خارجه روسیه بوده، در حالی به سمت سفیر جدید روسیه در آمریکا معرفی شده که نام او در فهرست اشخاص تحریم‌شده از سوی اتحادیه اروپا قرار دارد.

او جایگزین سرگئی کیسلیاک می‌شود که نزدیک به یک دهه سفیر روسیه در آمریکا بود و دوره مأموریت او در ماه ژوئیه به پایان رسید.

وزارت دفاع آمریکا به دنبال اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود در اسفندماه سال ۱۳۹۲ اعلام کرد که همکاری‌های نظامی خود با روسیه را معلق می‌کند.

اما از آن زمان تاکنون تنش در روابط دو کشور افزایش یافته است. آمریکا و روسیه همچنین بر سر جنگ در سوریه اختلاف نظر دارند.

واشینگتن پیش از این اقدامات روسیه و سوریه را «جنایت جنگی» نامیده و خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی درباره آن شده بود.

XS
SM
MD
LG