لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۳

پیشروی‌های نیروهای اسد در شمال و مرکز سوریه


سازمان گزارشگران حقوق بشر سوریه می گوید: نیروهای رژیم بشار اسد تنها چهار کیلومتر با شهر میدان فاصله دارند.
سازمان گزارشگران حقوق بشر سوریه می گوید: نیروهای رژیم بشار اسد تنها چهار کیلومتر با شهر میدان فاصله دارند.

سازمان گزارشگران حقوق‌بشر سوریه روز یکشنبه ۱۵ مرداد اعلام کرد که نیروهای دولتی این کشور در جریان درگیری‌های شنبه شب ۱۴ مرداد در شمال و مرکز سوریه پیشروی کرده و به شهر دیرالزور نزدیک شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سازمان که مقر آن در لندن است، گفت که ارتش سوریه در جبهه رقه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. نیروهای حکومت بشار اسد در جنوب شهر رقه مستقرند.

شهر رقه، پایتخت خودخوانده گروه حکومت سلامی (داعش) است.

همزمان با ارتش سوریه، نیروهای دموکراتیک سوریه با پشتیبانی هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در تلاش هستند تا شهر رقه را از تصرف گروه حکومت اسلامی (داعش) خارج کنند. بخش عمده این نیروی نظامی را شبه نظامیان کرد سوریه تشکیل می دهند.

گزارشگران حقوق بشر سوریه همچنین گفت که نیروهای رژیم سوریه تنها چهار کیلومتر با شهر میدان فاصله دارند. این شهر که در مرز استان‌های رقه و دیرالزور واقع است، در کنترل گروه حکومت اسلامی (داعش) قرار دارد.

این سازمان حقوق بشری در عین حال اشاره کرد که شهر السخنه در استان دیرالزور از سوی ارتش سوریه بازپس گرفته شده است.

بر اساس این گزارش،‌ درگیری در این شهر ۳۰ کشته برجای گذاشته است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این پیروزی راه را برای پیشروی نیروهای حکومت سوریه به سوی شهر دیرالزور هموار می کند.

دیرالزور که تقریبا به‌طور کامل در کنترل «حکومت اسلامی» است، همان‌جایی‌ست که در خردادماه گذشته، و در پی حملات مرگبار تهران توسط داعش، هدف حملات موشکی سپاه پاسداران قرار گرفت.

با این همه،‌ حکومت سوریه تاکنون خبر بازپس گیری السخنه را تایید نکرده و خبرگزاری دولتی این کشور، سانا، ‌گفته است که ارتش این شهر را از سه طرف محاصره کرده است.

در این میان، به گفته گزارشگران حقوق بشر سوریه، در جریان درگیری های روز شنبه در صحرای بیدا که بین دمشق،‌ ‌پایتخت این کشور، ‌و دیرالزور قرار دارد، دست‌کم ۶۴ شبه نظامی گروه حکومت اسلامی (داعش) کشته شده‌اند.

جنگ داخلی سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شده و بین ۳۵۰ هزار تا حدود ۵۰۰ هزار کشته و بیش از ۱۰ میلیون آواره برجای گذاشته‌است.

نماینده آمریکا در ائتلاف علیه گروه حکومت اسلامی (داعش) روز شنبه گفته بود این گروه ۷۸ درصد از مناطق تحت سلطه خود در عراق و ۵۸ درصد را در سوریه از دست داده است اما هنوز دو هزار شبه نظامی آن در رقه در سوریه حضور دارند.

XS
SM
MD
LG