لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۷

رئیس فدراسیون فوتبال: اولویت زنان حضور در ورزشگاه نیست


زنان ایرانی سال‌هاست برای ورود به ورزشگاه‌ها به ویژه استادیوم‌های فوتبال تلاش می‌کنند (عکس آرشیوی است)
زنان ایرانی سال‌هاست برای ورود به ورزشگاه‌ها به ویژه استادیوم‌های فوتبال تلاش می‌کنند (عکس آرشیوی است)

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران روز دوشنبه ۲۷ شهریور در «کارگروه ورزش موتلفه اسلامی» گفته است: « ساختار ورزشگاه‌های ما مناسب پذیرش بانوان نیست. ضمن اینکه این امر در حال حاضر اولویت بانوان و جامعه نیز نیست.»

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، آقای تاج تاکید کرده است: «با وجود برخی ناهنجاری‌ها در ورزشگاه‌ها باید بیش از پیش در این رابطه کار کنیم تا مشکلات ورزشگاه‌ها به حداقل برسد.»

این سخنان رئیس فدراسیون فوتبال در حالی مطرح شده است که موضوع حضور زنان ایرانی در استادیوم‌های ورزشی در ماه‌های گذشته در رسانه‌ها در ایران مطرح شده است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

در آخرین اقدام، شماری از زنانی که بلیط حضور در بازی ایران- سوریه را از طریق اینترنت تهیه کرده‌بودند، روز بازی، پشت در‌های ورزشگاه آزادی ماندند و اجازه ورود به آنها داده نشد. این در حالی بود که زنان سوریِ طرفدار تیم رقیب ایران در این مسابقه اجازه یافتند در ورزشگاه حضور یابند.

در پی این اقدام، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در کانال تلگرام خود نوشت که در جریان بازی فوتبال میان تیم‌های ایران و سوریه، زنان ایرانی در مقایسه با زنان سوری مورد «تبعیض» قرار گرفتند.

خانم ابتکار همچنین نوشته که درباره این موضوع با مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان نیز صحبت کرده است.

وی با آن که به جزئیات این گفت‌و‌گو اشاره‌ای نکرد، اما گفت که «رایزنی‌ها به منظور هماهنگی با مراجع فرهنگی، انتظامی و اجرایی برای حل این مسئله در جریان است.»

پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، نیز پیش از برگزاری بازی، اعلام کرد که برای ورود به ورزشگاه و تماشای بازی مجوز دریافت کرده است با این همه اعلام کرد تا زمانی که امکان حضور بانوان در ورزشگاه‌های کشور فراهم نشود، ترجیح می‌دهد به عنوان نماینده مجلس به هیچ ورزشگاهی نرود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس، با تاکید بر پیگیری اجازه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، پیشنهاد داد تا در یکی از شهرآوردهای پایتخت به صورت آزمایشی اجازه حضور بانوان داده شود تا به گفته او ابعاد این موضوع روشن شود.

«جلوی ورود زنان به ورزشگاه ها گرفته شود»

روز دوشنبه همچنین وب‌سایت انتخاب خبر داد که آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار با مشاور حقوقی رئیس جمهوری با ورود زنان به ورزشگاه‌ها مخالفت کرده و گفته‌است «حتما جلوی این کار گرفته شود.»

بنابراین گزارش، آیت‌الله گرگانی با بیان این‌که به باور او «این گونه اقدامات بی‌احترامی به خون هزاران شهید گلگون‌کفن است» تاکید کرده: «حضور بانوان در ورزشگاه‌ها مشکلات زیادی را به بار خواهد آورد.»

مخالفت‌ها با حضور زنان در ورزشگاه‌ها در حالی مطرح شده است که محمدرضا داورزنی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، پیش از این از مسقف شدن بخشی از استادیوم آزادی برای «حضور بانوان» خبر داده بود.

پیش از آن، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفته بود که آمادگی ساختاری و فیزیکی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم نیست.

ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها در حالی است که به گفته طیبه سیاوشی، نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس، «هیچ منع قانونی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها وجود ندارد.»

در ماه‌های اخیر موجی از درخواست بازیکنان و پیشکسوتان فوتبال ایران برای تسهیل در ورود زنان به ورزشگاه‌ها مطرح شده است.

زنان ایرانی سال‌هاست برای ورود به ورزشگاه‌ها به ویژه استادیوم‌های فوتبال تلاش می‌کنند، اما مقام‌های حکومتی کماکان اجازه ورود آنها به میادین ورزشی را نداده‌اند.

XS
SM
MD
LG