لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۴

«قطع شدن حقوق» محمد حبیبی، معلم زندانی


پس از انتشار گزارش‌ها درباره قطع حقوق محمد حبیبی، معلم زندانی،ف اطمه سعیدی، نماینده تهران در مجلس، اعلام کرد که این موضوع را به مقامات دولت و قوه قضائیه اطلاع داده است.

خانم سعیدی در توییتر خود نوشت که روز شنبه ۳۰ تیر در مجلس با همسران محمد حبیبی و محمود بهشتی، دو معلم زندانی، دیدار کرده است.

این نماینده مجلس خبر داد که تقاضاهای خانواده این دو معلم زندانی از جمله انتقال محمد حبیبی به زندان اوین و موضوع قطع شدن حقوق او را به مسئولان قضایی و دولتی «منتقل» کرده و امیدوار است که «مساله» این دو معلم حل شود.

پیش از این برخی از وبسایت‌ها از جمله وبسایت کمپین حقوق بشر در ایران خبر داده بودند که اداره آموزش و پرورش حقوق ماهیانه محمد حبیبی را قطع کرده است.

این وبسایت به نقل از یک عضو کانون صنفی معلمان که نام او اعلام نشده، اعلام کرده بود که مقامات امنیتی-قضایی همچنین «بر خلاف قانون» محمد حبیبی را پیش از صدور حکم دادگاه، از بازداشتگاه اوین به زندان تهران بزرگ منتقل کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، خانواده آقای حبیبی باید برای ملاقات با او «یک روز تمام وقت بگذارند، خواسته خانواده این است که اگر آزادش نمی‌کنند، برطبق قانون او را به بازداشتگاه منتقل کنند».

حسین تاج، وکیل محمد حبیبی، خبر داده که دادگاه ‌موکلش، روز اول مرداد در دادگاه انقلاب تهران برگزار می‌شود.

محمد حبیبی، فعال حقوق معلمان، روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه در تجمع اعتراضی معلمان به همراه چند معلم دیگر بازداشت شد و در حالی که دیگر افراد بازداشت شده با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شدند بازداشت آقای حبیبی ادامه یافت و پرونده او به دادگاه ارسال شد.

آقای حبیبی اسفند سال گذشته نیز در شهریار و در برابر مدرسه‌ای که تدریس می‌کرد با خشونت بازداشت و اما پس از ۴۴ روز با سپردن وثیقه‌ای ۲۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

محمود بهشتی لنگرودی، نیز به گفته وکیلش با تجمیع حکم‌های خود به پنج سال زندان محکوم شده است.

آقای بهشتی در اعتراض به نحوه رسیدگی به پرونده‌اش ۱۴ روز اعتصاب غذا کرده بود که روز ۲۶ تیر به اعتصاب غذا پایان داد.

اسماعیل عبدی دیگر فعال صنفی حقوق معلمان است که در زندان به سر می‌برد.

رسول بداقی، عبدالرضا قنبری، محمود باقری، نبی‌الله باستان و علی‌اکبر باغانی از جمله معلمانی هستند که در سال‌های گذشته زندانی یا تبعید شده‌اند.

منبع: وب سایت کمپین حقوق بشر، شبکه های مجازی و رادیو فردا؛ ا.م/س.ن
XS
SM
MD
LG