لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۵

اسماعیلی: درباره ارتباط میترا استاد با نهادهای امنیتی قرائنی وجود ندارد


غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه ایران
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه ایران

در حالی که برخی از چهره‌های اصلاح طلب مدعی « ارتباط» میترا استاد، همسر محمد علی نجفی، با سازمان اطلاعات سپاه پاسداران شده‌اند، سخنگوی قوه قضائیه ایران اعلام کرد که در اینباره «قرائنی وجود ندارد».

غلامحسین اسماعیلی، روز جمعه، ۱۰ خرداد، در مصاحبه با ایلنا گفت که درباره ارتباط میترا استاد با نهادهای امنیتی «قرائنی وجود ندارد».

وی تاکید کرد که قوه قضائیه در حال حاضر به پرونده قتل رسیدگی می‌کند و «به سایر زوایای پرونده در فرصت بعدی رسیدگی خواهد شد».

در روزهای گذشته برخی از چهره‌های اصلاح طلب از جمله جواد امام اعلام کرده‌اند که میترا استاد با سازمان اطلاعات سپاه پاسداران «ارتباط داشته» و به صورت «هدفمند» به آقای نجفی نزدیک شده است.

خود آقای نجفی نیز روز چهارشنبه در دادسرای امور جنایی تهران گفته بود: «یک نهاد تماس‌های مرا شنود می‌کرد و در اختیار همسرم قرار می‌داده است که در این خصوص شکایت کردم، اما این موضوع انگیزه قتل نبوده است».

دختر آقای نجفی نیز گفته که همسر دوم پدرش «با ارگان‌های خاصی رابطه داشت و از همین طریق به پدرم تسلط پیدا کرده بود و او را تحت فشار قرار می‌داد».

با این حال وزارت اطلاعات ایران اعلام کرده که میترا استاد«هیچ‌گونه ارتباط و همکاری» با این وزارتخانه نداشته است.

در سخنان اصلاح طلبان اما میترا استاد به ارتباط به سازمان اطلاعات سپاه پاسداران متهم شده بود. این نهاد هنوز به این اتهام واکنش نشان نداده است.

برخی از اصلاح‌طلبان مانند محمد نعیمی‌پور پیش از این فشار سازمان اطلاعات سپاه پاسداران را دلیل استعفای محمد علی نجفی از شهرداری تهران اعلام کرده بودند. مدتی بعد عکس‌های نجفی با میترا استاد همسر دومش منتشر شد و در گمانه‌زنی‌های مطرح در فضای مجازی «پرونده‌سازی‌های» مرتبط با این ازدواج دلایل استعفای آقای نجفی اعلام شد.

میترا استاد در آخرین مصاحبه خود در واکنش به انتقادها از این ازدواج به رسانه‌ها گفته بود: «عاشق شدیم و ازدواج کردیم؛ هر فردی می‌تواند عاشق شود و ازدواج کند، بنده عقدنامه دارم و حتی اگر صیغه هم بودم مشکلی نداشت».

محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، روز سه‌شنبه به اتهام قتل میترا استاد بازداشت و روانه زندان شد.

در همین حال خبرگزاری ایرنا خبر داد که روز جمعه صحنه قتل میترا استاد در برج آرمیتا در منطقه سعادت‌آباد تهران بازسازی شد.

محمد علی نجفی پیش در مصاحبه‌های خود پس از اعتراف به قتل همسرش اعلام کرده که خود نیز پیش از این خودکشی کرده است.

در همین حال بهروز شجاعی، از افراد نزدیک به اصلاح طلبان، اسکرین شات چت خود با محمدعلی نجفی پس از خودکشی او را منتشر کرده است.

براساس این تصویر آقای نجفی نوشته که «نقشه مسموم کردنم را داشتند». مقامات قوه قضائیه ایران به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

پرونده آقای نجفی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته است.

وی در دولت‌های میرحسین موسوی و اکبر هاشمی رفسنجانی، وزیر علوم و آموزش و پرورش و در دولت اول محمد خاتمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری های ایلنا و ایسنا، شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا ا/ا.م/ خ
XS
SM
MD
LG