لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۳

تیلرسون: آمریکا رهبران نظامی میانمار را مسئول بحران روهینگیا می‌داند


رکس تیلرسون،
رکس تیلرسون،

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه گفته است، ایالات متحده رهبران نظامی میانمار را مسئول اقدامات علیه اقلیت مسلمان روهینگیا می داند.

به گزارش رویترز،رکس تیلرسون که در اندیشکده مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی واشنگتن صحبت می کرد، اظهار داشت: جهان نمی تواند دست روی دست بگذارد و شاهد کشتار و قساوتی باشد که از این منطقه گزارش می شود.

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرده است: ما رهبران نظامی میانمار را مسئول آنچه که در حال وقوع است می دانیم.

رویترز می گوید، حملات علیه اقلیت مسلمان روهینگیا تاکنون باعث شده است تا بیش از۵۰۰ هزار نفر به بنگلادش بگریزند.

در همین حال ۴۳ قانونگذار آمریکا در نامه ای از دولت دونالد ترامپ خواسته اند تحریم هایی مانند منع سفر علیه رهبران نظامی میانمار اعمال کند.

این اعضای کنگره آمریکا در نامه خود به رکس تیلرسون تاکید کرده اند که آمریکا باید اقدامات معنا داری علیه عاملان این جنایات در میانمار انجام دهد.

دور تازه خشونت ها در میانمار به دنبال حمله شماری از شبه‌نظامیان مسلمان به یک پاسگاه پلیس آغاز شد. اما کسانی که از میانمار گریخته اند می گویند نیروهای نظامی در واکنش به این حمله اموال خانواده‌های روهینگیا را از بین بردند و روستاهایشان را به آتش کشیدند.

دبیرکل سازمان ملل متحد پیشتر اقدامات ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا را «نمونه روشن پاکسازی قومی» خوانده است . دیگر مقام های سازمان ملل نیز می گویند، این اقدامات در راستای آواره کردن هزاران نفر از خانه و کاشانه خود بدون امکان بازگشت صورت می گیرد.

XS
SM
MD
LG