لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۱۳

ترامپ: یک هزار و ۵۰۰ نیروی تازه به خاورمیانه اعزام می‌شوند


دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه سوم خرداد گفته است، یک هزار و ۵۰۰ نیروی تازه به خاورمیانه اعزام خواهند شد.

دونالد ترامپ در آستانه سفر به ژاپن در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ما می خواهیم حفاظت داشته باشیم. ما به طور نسبی یک نیروی کوچک اعزام می‌کنیم که بیشتر دفاعی است.

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع نیز در توییتی نوشته است: وزارت دفاع به کنگره اطلاع داد که من با درخواست فرماندهان عملیاتی جهت اعزام تقریبا یک هزار و ۵۰۰ نیروی بیشتر با قابلیت دفاعی به منطقه تحت پوشش سنتکام برای تقویت حفاظت از نیروها موافقت کردم. این پاسخی از روی احتیاط به تهدیدهای ایران است.

پاتریک شاناهان روز گذشته با حضور در کاخ سفید طرح تازه اعزام نیرو به خاورمیانه را در اختیار دونالد ترامپ قرار داده بود.

پاتریک شاناهان ساعاتی روز گذشته گفته بود، پنتاگون در حال بررسی طرح اعزام نیروی بیشتر به خاورمیانه به عنوان یکی از راه‌های موجود برای محافظت از نیروهای آمریکایی در منطقه با توجه به تنش با ایران است.

دو مقام امریکایی نیز روز چهارشنبه به رویترز گفته بود که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام خواستار اعزام نیروهای تازه به منطقه برای مقابله با تهدید ایران شده است.

به گفته یکی از این مقام‌ها، نیروهای درخواست شده توسط سنتکام نیروهای دفاعی هستند.

پیشتر «سی ان ان» گزارش داد که نیروهای اعزامی تازه شامل تعداد بیشتری سامانه دفاع موشکی پاتریوت، یگان‌های هوایی تجسسی و شناسایی و همچنین نیروهای لجستیکی مورد نیاز است.

تنش بین تهران و واشنگتن در هفته‌های اخیر تشدید شده است. مقام‌های دولت آمریکا می‌گویند، اطلاعات « موثقی» درباره تهدیدهای جدید ایران دریافت کرده‌اند و بهمین دلیل نیروهای خود را در منطقه تقویت می‌کنند. ایران این موضوع را رد می‌کند.

به رغم بالا گرفتن تنش‌ بین ایران و آمریکا در هفته‌های اخیر، مقام‌های دو کشور اعلام کرده‌اند که خواهان جنگ با یکدیگر نیستند، ولی به هر حمله‌ای از سوی طرف مقابل پاسخ محکم خواهند داد.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته گفت، هیچ‌کس در دولت دونالد ترامپ خواهان جنگ با ایران نیست.

وزیر امور خارجه آمریکا با این حال تصریح کرد: البته ایرانی‌ها باید این را درک کنند ما از منافع آمریکا دفاع خواهیم کرد.

با استفاده از رویترز، توییتر و رادیو فردا؛ خ

XS
SM
MD
LG