لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۰۵

ترامپ گزارش درباره درخواست افزایش زرادخانه اتمی آمریکا را تکذیب کرد


دونالد ترامپ به شبکه «ان بی سی» و شبکه هایی که به گفته او اخبار جعلی منتشر می کنند، هشدار داده است.
دونالد ترامپ به شبکه «ان بی سی» و شبکه هایی که به گفته او اخبار جعلی منتشر می کنند، هشدار داده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه گزارش شبکه «ان بی سی» در خصوص درخواست افزایش تسلیحات هسته ای کشور این را رد کرده است.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ که در کنفرانس خبری مشترک با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، صحبت می کرد،گفت: من هرگز در خصوص افزایش (تسلیحات) هسته ای بحث نکردم. من می خواستم آنها در بهترین وضعیت باشند. این یک خبر جعلی است که توسط شبکه ان بی سی منتشر شد.

«ان بی سی» گزارش داده بود که دونالد ترامپ در نشستی با مقامات ارشد نظامی و سیاسی در ماه ژوئیه با نشان دادن جدولی ازسطح توانمندی‌های اتمی آمریکا در دهه ۱۹۶۰، خواستار افزایش زرادخانه هسته ای آمریکا به آن سطح شده است.

این در حالی است که رییس جمهوری آمریکا ضمن تکذیب این گزارش گفته است: ما به افزایش نیاز نداریم. اما من خواهان مدرنیزه کردن و بازسازی کامل آنها هستم.

در همین زمینه، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا نیز گزارش شبکه «ان بی سی» را نادرست و غیر مسئولانه خوانده است.

جیمز متیس گفته است: گزارش اخیر در خصوص در خواست رییس جمهوری برای افزایش زرادخانه هسته ای کاملا نادرست است. انتشار این گونه گزارش های غلط، اقدامی غیر مسئولانه است.

دونالد ترامپ همچنین در توییتر خود به گزارش شبکه «ان بی سی» حمله کرده و هشدار داده است، درمقطعی می بایست اجازه پخش برنامه شبکه هایی را که اخبار جعلی منتشر می کنند، به چالش کشید.

ظرف یک هفته اخیر تنش بین رییس جمهوری آمریکا و شبکه «ان بی سی» بالا گرفته است.

این شبکه خبری در گزارشی پیشتر ادعا کرده بود که مایک پنس، معاون ریاست‌جمهوری آمریکا، تابستان امسال مجبور شد رکس تیلرسون را قانع کند که از مقامش استعفا ندهد و وزیر خارجه آمریکا در این دیدار، دونالد ترامپ را «ابله» خطاب کرده است.

آقای تیلرسون در واکنش به انتشار این گزارش گفت، هرگز به استعفا فکر نکرده است. سپس سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا نیز تاکید کرد که آقای تیلرسون هیچگاه چنین ادبیاتی استفاده نکرده است.

XS
SM
MD
LG