لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۱

ترامپ بار دیگر از مهاجرت زنجیره‌ای و قرعه کشی گرین کارت انتقاد کرد


دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز جمعه ۲۴ آذرماه بار دیگر از روند پذیرش مهاجر از طریق خانوادگی و قرعه کشی برای کارت سبز آمریکا (ویزای لاتاری گرین کارت) انتقاد کرد و از کنگره خواست این روند را تغییر دهد.

دونالد ترامپ که در مراسم فارغ التحصیلی آکادمی پلیس فدرال، اف بی ای، در ویرجینیا صحبت می کرد، اظهار داشت: ما از کنگره در خواست می کنیم به هرگونه صدور ویزای زنجیره ای (از طریق خانواده) پایان دهد و سیستم صدور ویزا از طریق لاتاری را متوقف کند و ساز و کار مهاجرتی مبتنی بر گزینش افراد شایسته را جایگزین کند.

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرده است: ما اخیرا شاهدیم که آمریکا با تهدیدهای جدی رو به رو است. در چند ماه اخیر تروریست ها دو حمله در خیابان ها و متروی نیویورک انجام دادند. هردو عامل این حملات تروریستی از طریق سیستم معیوب مهاجرتی وارد کشور ما شده اند، ما به سرعت در حال اصلاح این سیستم هستیم.

دونالد ترامپ گفته است عوامل این حملات از طریق ویزای خانوادگی و قرعه کشی کارت سبز وارد آمریکا شده اند.

اشاره آقای ترامپ به حادثه حمله در نیویورک توسط سیف‌الله حبیب‌الله‌ویچ صاحب‌اف شهروند ازبکستان در هشتم آبان ماه است که سوار بر یک خودرو وانت با ورود به خط ویژه دوچرخه‌سواران و حرکت در مسیر مخالف به عابران پیاده و چند دوچرخه‌سوار در منهتن نیویورک حمله کرد. این حمله دست‌کم هشت قربانی بر جای گذاشت.

این شهروند ازبک متهم به اقدام تروریستی از طریق برنامه قرعه کشی در سال ۲۰۱۰ گرین کارت آمریکا را دریافت کرده بود.

عقاید الله، بنگلادشی تبار۲۰ آذرماه یک بمب دست‌ساز را به خود بسته و آن را در ساعات پر رفت‌ وآمد متروی نیویورک در حوالی میدان تایمز، منفجر کرد که بر اثر آن خود او و سه نفر دیگر زخمی شدند. عقاید الله به واسطه فامیلی، گرین کارت آمریکا دریافت کرده بود.

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرده است: آنها یک لاتاری دارند که افراد را انتخاب می کند.شما فکر می کنید این کشورها بهترین هایشان را برای ما می فرستند؟ نه. این چه جور سیستمی است؟ آنها از طریق لاتاری می آیند. آنها بدترین آدم هایشان را به ما می دهند، بدترین، بد ها.

طبق طرح قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا که در سال ۱۹۹۰ توسط رئیس‌جمهوری وقت یعنی جرج بوش پدر امضا شد، سالانه حدود ۵۰ هزار نفر از سراسر دنیا می‌توانند با نام‌نویسی و از راه قرعه‌کشی به ایالات متحده مهاجرت کنند.

در سال ۲۰۱۵، بیش از ۱۴ میلیون نفر از ملیت‌های مختلف برای این قرعه‌کشی ثبت‌نام کردند و از این میان بیش از ۴۹ هزار نفر برنده گرین کارت اعلام شدند.

XS
SM
MD
LG