لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۵۶

ترامپ: مکزیک جلوی مهاجران را نگیرد، تعرفه واردات را افزایش می‌دهیم


دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه ۱۵ فروردین گفته است که فعلا تهدید خود را مبنی بر بستن مرز جنوبی عملی نمی‌کند، اما در صورتی که مکزیک اقدامی عملی در جهت جلوگیری از موج مهاجران غیرقانونی انجام ندهد، تعرفه واردات قطعات خودرو را افزایش می‌دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس،دونالد ترامپ پنجشنبه به خبرنگاران گفته است که او قبل از بستن مرزهای جنوبی،ابتدا راهکاری کمتر شدیدتری را در پیش خواهد گرفت.

وی تصریح کرده است که به مکزیک ۱۲ ماه فرصت میدهد که تا اقدام قابل قبول در زمینه جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی انجام دهد.

رئیس جمهوری آمریکاگفت: مکزیک می‌داند که ما یا مرز را می بندیم یا تعرفه خودرو را افزایش خواهیم داد. من یکی از این دو اقدام را انجام خواهم داد و احتمالا با افزایش تعرفه‌ها شروع می‌کنم.

دونالد ترامپ تصریح کرد: فکر نمی‌کنم هرگز ما مجبور شویم که مرزها را ببندیم چرا که عواقب جریمه افزایش تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات خودرو عظیم خواهد بود.

دونالد ترامپ ۹ فروردین هشدار داده بود، اگر مکزیک بلافاصله مانع ورود همه این مهاجران غیرقانونی به ایالات متحده از طریق مرز جنوبی نشود، بخش اعظم مرز جنوبی آمریکا را خواهد بست.

به دنبال این اظهارات دونالد ترامپ شماری از مشاوران کاخ سفید، مقام‌های محلی و اقتصاددانان نسبت به پیامدهای اقتصادی بستن مرزهای برای دو کشور هشدار داده و گفته بودند، چنین اقدامی باعث بالا رفتن قیمت برای مصرف کنندگان آمریکایی خواهد شد.

جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ بود. او در عین حال خواستار ساخته‌شدن دیواری در مرز آمریکا و مکزیک است. ساختن دیوار با مخالفت شدید حزب دمکرات روبه‌رو شده‌است.

دونالد ترامپ ۲۶ بهمن به دلیل آنچه که «یک بحران انسانی و امنیت» در مرزهای جنوبی می‌نامد، اعلام «وضعیت اضطراری ملی» کرد.

دونالد ترامپ پیشتر گفته بود که آمریکا با هجوم باندهای تبهکار و قاچاقچیان مواد مخدر و نیز سیل مهاجران غیرقانونی مواجه است که این امر ساخت دیوار مرزی در جنوب کشور را به یک ضرورت تبدیل می‌سازد.

با استفاده از گزارش آسوشیتدپرس ؛ خ
XS
SM
MD
LG