لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۱

ترامپ: ترجیح می دهم که از گزینه نظامی علیه کره شمالی استفاده نشود


دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه ۱۶ شهریور گفته است که ترجیح می دهد که بحران کره شمالی از راه دیپلماتیک حل و فصل شود، اما در صورتی که گزینه نظامی بکار گرفته شود آن روز، « روزی غم انگیزی» برای پیونگ یانگ خواهد بود.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با امیر کویت درخصوص راه حل های پیش روی در قبال بحران کره شمالی اظهار داشت: اقدام نظامی قطعا یک گزینه است. اما آیا اجتناب ناپذیر است؟ هیچ چیز اجتناب ناپذیر نیست.

وی در ادامه با اشاره به توانمندی های نظامی آمریکا، تاکید کرد: ترجیح می دهم که از مسیر گزینه نظامی استفاده نشود، اما در صورتی که این اتفاق بیفتد، روزی بسیار غم انگیز برای کره شمالی خواهد بود.

رییس جمهوری آمریکا رویکرد کره شمالی در بحران اخیر را «بسیار بد» توصیف کرده و گفته است: می بایست این روند «متوقف شود.»

رویترز می گوید، به دنبال انجام ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی، اکنون مقام های آمریکایی در صدد تشدید تحریم ها علیه پیونگ یانگ هستند.

دونالد ترامپ تاکید کرده است که اکنون زمان مذاکره با کره شمالی نیست، ولی با این حال تاکید کرده است که راه حل دیپلماتیک برای حل این بحران همچنان در دسترس است.

رییس جمهوری آمریکا روز گذشته نیز تاکید کرده بود که گزینه نظامی در قبال کره شمالی، انتخاب اول امریکا نیست.

در همین حال گزارش ها حاکی است که چین روز پنجشنبه با تشدید تحریم ها علیه کره شمالی توسط شورای امنیت توافق کرده است. با این حال چین در تلاش است تا این بحران از طریق گفت وگو حل شود.

کره شمالی که تاکنون با سرپیچی از قطعنامه های شورای امنیت برنامه هسته ای و موشکی خود را توسعه داده، اعلام کرده است در صورت تشدید تحریم ها، علیه پیونگ یانگ با قدرت به آنها پاسخ خواهد داد.

رویترز می گوید، آمریکا خواهان تحریم های تازه علیه کره شمالی است از جمله تحریم های نفتی ، محصولات نساجی و مسدود کردن دارایی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی.

XS
SM
MD
LG