لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۵

بولتون: دیدار ترامپ و پوتین امسال انجام نمی‌شود


 دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین هفته گذشته در هلسینکی، پایتخت فنلاند، دیدار کردند.
دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین هفته گذشته در هلسینکی، پایتخت فنلاند، دیدار کردند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه سوم مرداد اعلام کرد دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با همتای روس خود ولادیمیر پوتین تا سال ۲۰۱۹ به تعویق می‌افتد.

جان بولتون در بیانیه کوتاهی گفته است، رئیس جمهوری معتقد است که نشست آتی مشترک با رئیس جمهوری پوتین بهتر است پس از پایان (پرونده) تعقیب جادوگر (درباره نقش) روسیه انجام شود، بنابراین ما توافق کردیم این دیدار اوایل سال آینده باشد.

پیش از این سارا سندرز٬ سخنگوی کاخ سفید ۲۸ تیرماه گفته بود که دونالد ترامپ از جان بولتون خواسته است تا ولادیمیر پوتین را برای پاییز امسال به واشینگتن دعوت کند و افزوده بود که گفت‌وگوها در این خصوص در جریان است.

جان بولتون برای تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از عبارت «تعقیب جادوگر» استفاده کرده است. دونالد ترامپ نیز این پرونده را به «تعقیب جادوگر» تشبیه کرده است و می‌گوید این پرونده توسط مخالفانش برای ضربه زدن به او به راه انداخته‌ شده است.

رابرت مولر، بازرس ویژه منصوب وزارت دادگستری آمریکا، بر روی پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تبانی تیم انتخاباتی دونالد ترامپ با مسکو کار می‌کند. هنوز مشخص نیست که چه زمان تحقیقات رابرت مولر به پایان می‌رسد.

با این حال، دونالد ترامپ هرگونه تبانی بین ستاد انتخاباتی خود و روسیه را رد کرده است.

دیدار روسای جمهوری آمریکا و روسیه که ۲۵ تیرماه در هلسینکی، پایتخت فنلاند، برگزار شد، انتقاد شماری از سیاستمداران دموکرات و جمهوری‌خواه و رسانه‌ها را درپی داشت.

منتقدان دونالد ترامپ را متهم کردند که اعتبار سازمان‌های امنیتی آمریکا در مورد «دخالت» مسکو در انتخابات ریاست جمهوری را زیر سئوال برده است.

این در حالی است که دو روز بعد آقای ترامپ اعلام کرد که نتیجه‌گیری جامعه اطلاعاتی آمریکا در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را قبول دارد. آقای ترامپ با این حال تاکید کرده است که این دخالت تاثیری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نداشته است.

با استفاده از رادیو اروپای آزاد و رادیو فردا؛ خ.ک
XS
SM
MD
LG