لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۷

ترامپ می‌گوید قبول دارد که روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ دخالت کرده است


دونالد ترامپ گفته است، به نهادهای اطلاعاتی آمریکا اعتماد کامل دارد و از آنها حمایت می کند.
دونالد ترامپ گفته است، به نهادهای اطلاعاتی آمریکا اعتماد کامل دارد و از آنها حمایت می کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه ۲۶ تیرماه گفته است، نتیجه‌گیری جامعه اطلاعاتی آمریکا در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را قبول دارد. آقای ترامپ با این حال تاکید کرده است که این دخالت تاثیری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نداشته است.

اظهارات روز یکشنبه دونالد ترامپ در جریان کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در هلسینکی، پایتخت فنلاند، واکنش های زیادی در پی داشته است.

رییس جمهوری آمریکا می گوید، یک اشتباه لفظی در جریان اظهاراتش در کنفرانس خبری روز یکشنبه باعث شد که اظهاراتش معنی دیگری پیدا کند.

دونالد ترامپ روز سه شنبه گفته است منظورش این بوده است که هیچ دلیلی وجود ندارد که روسیه در انتخابات آمریکا «دخالت نکرده باشد».

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرده است که به نهادهای اطلاعاتی آمریکا اعتماد کامل دارد و از آنها حمایت می کند.

وی تصریح کرده است که دولت آمریکا با هرگونه تلاش برای دخالت در انتخابات کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸ با اقدامات محکم مقابله خواهد کرد.

همزمان با اظهارات دونالد ترامپ، میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه در سنای آمریکا به روسیه هشدار داده است که در انتخابات سال جاری آمریکا دخالت نکند. وی همچنین گفته است که سنا احتمالا مصوبه‌های تازه‌ای در خصوص تشدید تحریم‌های روسیه خواهد داشت.

انتخابات مجلس نمایندگان و میان‌دوره‌ای سنای آمریکا نوامبر سال ۲۰۱۸ برگزار می‌شود.

میچ مک کانل همچنین تصریح کرده است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، مهم‌ترین متحد آمریکا است. وی اضافه کرده است: «کشورهای اروپایی دوستان ما هستند و روس (دوست ما) نیستند.»

این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا جمعه، ۱۲ افسر اطلاعاتی روسیه را به هک رایانه‌ای هیلاری کلینتون و حزب دموکرات در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ متهم کرد.

در همین زمینه، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده نیز به نقل از مقام‌های امنیتی کشورش گفته است روسیه با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و امکانات دیگر، به تلاش‌های خود برای برای ایجاد «تفرقه» میان شهروندان آمریکایی، «ادامه می‌دهد».

با استفاده از گزارش رادیو اروپای آزاد؛ خ.ک
XS
SM
MD
LG