لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۲

دونالد ترامپ: اگر من استیضاح شوم بازار سقوط می‌کند


آقای ترامپ می‌گوید: «نمی‌دانم چطور می‌توانید کسی را که کارش را عالی انجام می‌دهد استیضاح کنید».
آقای ترامپ می‌گوید: «نمی‌دانم چطور می‌توانید کسی را که کارش را عالی انجام می‌دهد استیضاح کنید».

رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به احتمال استیضاح خود در صورت پیروزی دمکرات‌ها در انتخابات کنگره، گفت که این امر تبعات اقتصادی وخیمی خواهد داشت.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه اول شهریور در مصاحبه‌ با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گفت: «اگر من استیضاح شوم، بازار سقوط خواهد کرد. فکر می‌کنم که خیلی‌ها فقیر شوند».

وی افزود: «نمی‌دانم چطور می‌توانید کسی را که کارش را عالی انجام می‌دهد استیضاح کنید».

اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا پس از آن بیان می‌شود که مایکل کوهن، وکیل پیشین او، در دادگاه فدرال منهتن گفت که ترامپ به او دستور داد تا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ به دو زنی که ادعا می‌کنند با او روابط جنسی داشته‌اند، حق‌السکوت بدهد.

اعترافات وی باعث شده که گمانه‌زنی‌ها درباره استیضاح احتمالی دونالد ترامپ در صورت تسلط دوباره دمکرات‌ها بر مجلس نمایندگان در انتخابات ماه نوامبر امسال شدت بگیرد.

آقای ترامپ همچنین در این مصاحبه با بیان اینکه مایکل کوهن تنها به صورت پاره‌وقت برای او کار می‌کرده است، تلاش کرد نقش او را در تشکیلات خود کم‌رنگ جلوه بدهد.

وی سپس مایکل کوهن را به داستان‌سرایی و دروغ‌گویی متهم ساخت و او را «بندباز» نامید.

رئیس‌جمهوری آمریکا اما از پل منافورت، رئیس پیشین ستاد انتخاباتی خود، که او نیز در دادگاه گناهکار شناخته شده است، ستایش کرد.

وی گفت که برای منافورت «احترام زیادی» قائل است و اتهاماتی که به او وارد شده می‌تواند شامل حال هر مشاور و لابی‌گر دیگری در واشینگتن بشود.

دادگاهی در ایالت ویرجینیا پل منافورت را در هشت مورد از ۱۸ مورد اتهام بانکی و مالیاتی، گناهگار شناخته است. محاکمه آقای منافورت در نتیجه تحقیقات پیرامون مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و همکاری احتمالی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با روس‌ها انجام می‌گیرد.

آقای ترامپ همچنین در این مصاحبه به اختلافات خود با رسانه‌ها پرداخت و وقتی مجری با اشاره به اظهارات پیشین وی پرسید که آیا رسانه‌ها را دشمن مردم می‌داند، جواب داد: «نه، به هیچ وجه. اما رسانه‌های جعل‌پرداز چرا.»

به گفته وی، این رسانه‌های جعل‌پرداز «بخش بزرگی از رسانه‌ها را تشکیل می‌دهند، هشتاد درصد» و اگر او کار درست و خوبی انجام دهد، این رسانه‌ها آن را پوشش نمی‌دهند.

به تازگی بیش از سیصد روزنامه در آمریکا در اقدامی هماهنگ سرمقاله خود را به جدال ترامپ و رسانه‌ها اختصاص دادند. تارمپ این رسانه‌ها را به تحریف واقعیات و سانسور متهم می‌کند.

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس/ س.ن/ ک.ر
XS
SM
MD
LG