لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۸

ترامپ: در پرونده دخالت روسیه در انتخابات چیزی برای پنهان کردن ندارم


آقای ترامپ با اشاره به دان مک‌گان نوشته است:‌ «من به او و دیگر مقامات اجازه دادم که شهادت بدهند- مجبور نبودم».
آقای ترامپ با اشاره به دان مک‌گان نوشته است:‌ «من به او و دیگر مقامات اجازه دادم که شهادت بدهند- مجبور نبودم».

دونالد ترامپ می‌گوید چیزی برای «پنهان کردن» از رابرت مولر، بازرس پرونده ویژه دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، ندارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه ۱۹ اوت در یک رشته توئیت‌ این گزارش روز شنبه روزنامه نیویورک تایمز را تقبیح کرد که نوشته بود دان مک‌گان، مشاور حقوقی کاخ سفید، به شکلی بارز با رابرت مولر همکاری کرده است.

نیویورک تایمز نوشته بود که مشاور حقوقی کاخ سفید اطلاعاتی با جزئیات درباره مواردی که بیانگر مانع تراشی ترامپ در روند تحقیقات است به آقای مولر ارائه داده است.

بر اساس گزارش این روزنامه، مک گان طی ۳۰ ساعت ادای شهادت داوطلبانه ظرف ۹ ماه گذشته، اطلاعاتی در مورد ناراحتی شدید ترامپ از این پرونده و توصیه‌های وی برای چگونگی پاسخ به بازرسان پرونده در اختیار تیم حقیقت‌یاب قرار داده است.

آقای ترامپ با اشاره به دان مک‌گان نوشته است:‌ «من به او و دیگر مقامات اجازه دادم که شهادت بدهند- مجبور نبودم».

ترامپ افزوده است نیویورک‌ تایمز طوری وانمود می‌کند که گویی مک‌گان به رئیس‌جمهوری پشت کرده است- مثل جان دین، مشاور حقوقی کاخ سفید در زمان تحقیقات واترگیت درباره پرزیدنت ریچارد نیکسون- «در حالی که قضیه کاملا برعکس است».

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته که چیزی برای «پنهان کردن» ندارد و خواستار «شفاف‌سازی» است.

در همین حال، ویلیام رک، وکیل مک‌گان خبر داده که موکل وی با تیم حقیقت‌یاب همکاری کرده است و به پرسش‌های آن‌ها «صادقانه» و «کامل» پاسخ داده است.

رودی جولیانی، دیگر مشاور ترامپ نیز گفته که همکاری مک‌گان با تیم حقیقت‌یاب به این موضوع کمک خواهد کرد که ترامپ در این زمینه «خطایی» نداشته است.

وی به ان‌بی‌سی گفته که خود ترامپ از وی خواسته که در این زمینه شهادت بدهد و خوشحال است که او چنین کاری انجام داده و هیچ موردی در این شهادت وجود ندارد که به رئیس‌جمهوری آسیب برساند.

بر اساس این گزارش، مک‌گان همچنین به بازرسان گفته که ترامپ هرگز از اختیارات قانونی خود فراتر نرفته، اما تلاش‌های ترامپ برای اخراج بازرس ویژه این پرونده، نشان‌دهنده نگرانی‌های وی در این زمینه است.

ترامپ همواره موضوع مداخله روسیه در انتخابات به نفع وی را رد کرده و به افرادی که این موضوع را مطرح می‌کنند، به شدت حمله کرده است.

منبع: رویترز؛ ب.ب/ک.ر
XS
SM
MD
LG