لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۹

مقام بریتانیایی: تحریم‌های آمریکا، تجارت با ایران را دشوار می‌کند


وزرای خارجه فرانسه، بریتانیا و آلمان روز سه شنبه در شهر بروکسل راههای حفظ توافق هسته‌ای با ایران پس از خروج آمریکا از این توافق را بررسی کردند.
وزرای خارجه فرانسه، بریتانیا و آلمان روز سه شنبه در شهر بروکسل راههای حفظ توافق هسته‌ای با ایران پس از خروج آمریکا از این توافق را بررسی کردند.

یک مقام بریتانیایی روز چهارشنبه گفت، تحریم‌های آمریکا علیه ایران روی کشورهای دیگر تاثیر روشنی خواهد داشت و ارزیابی از میزان خطر برای شرکت‌های خارجی فعال در ایران را بسیار دشوار می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا هفته پیش از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد که براساس آن برخی از تحریم‌های بین المللی علیه ایران در ازای محدود شدن فعالیت‌های هسته‌ای آن کشور لغو شده است.

رییس جمهور آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرده که باعث خواهد شد ایران نتواند از شبکه بین الملی بانکی که بسیار حیاتی است، استفاده کند.

رونا فیرهد، از مقامات ارشد وزارت تجارت بریتانیا در مجلس عوام گفت:«کاملا مشخص است که برخی از این تحریم‌ها شرکت‌های غیرآمریکایی را نیز شامل می شود.» وی اذعان کرد که این تحریم‌ها روی معاملات سایر کشورها با ایران تاثیر خواهد گذاشت.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت:«تمامی شرکت‌ها و موسسات مالی باید خطرات تجاری، حقوقی و مالی هرگونه قرارداد و معامله‌ای را در نظر بگیرند و این تحریم‌ها ارزیابی از خطرات بسیار دشوار کرده است.»

رونا فیرهد افزود، دولت بریتانیا چه در ایران و چه در خود بریتانیا راهنمایی‌های ضروری را در اختیار شرکت‌ها و موسسات بریتانیایی قرار می دهد و در عین حال در همکاری با سایر کشورها می کوشد روابط تجاری با ایران را حفظ کند.

او همچنین گفت:«ما در همکاری مستقیم با اتحادیه اروپا و درعین حال آمریکا تلاش می کنیم از فعالیت و معاملات شرکت‌های بریتانیایی حفاظت کرده و در عین حال آمریکا را تشویق کنیم که اجازه بدهد مناسبات تجاری ما با ایران ادامه پیدا کند چون از نظر ما این بسیار مهم است.»

وزرای خارجه فرانسه، بریتانیا و آلمان روز سه شنبه در شهر بروکسل راههای حفظ توافق هسته‌ای با ایران پس از خروج آمریکا از این توافق را بررسی کردند. ولی به نظر می رسد که در مورد تاثیر از سرگیری تحریم‌های آمریکا بر فعالیت شرکت‌های اروپایی در ایران تحت فشار قرار دارند.

با استفاده از گزارش رویترز، ش.ر
XS
SM
MD
LG